مهاجرت کاری

شرایط و روش های مهاجرت به خارج کشور از طریق کار، تحصیل، سرمایه گذاری و .....

مهاجرت کاری

شرایط و روش های مهاجرت به خارج کشور از طریق کار، تحصیل، سرمایه گذاری و .....

۹ مطلب در شهریور ۱۳۹۸ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

آلمان به عنوان کشوری بی نظیر برای تمام مهاجران در جهان شناخته می شود. نه فقط کسانی که به تعقیب کسب ویزای پرستاری در آلمان هستند، بلکه تحصیلکرده های دودمان های صنعت و فناوری نیز می توانند به این مملکت به عنوان مقصد کوچ کاری خود توجه جدی داشته باشند.

 

کمبود نیروی پیشه در دسته پرستاری مملکت آلمان


شبکه دویچه وله آلمان طی گزارشی به رشد روزافزون کمبود نیروی شغل در دسته پرستاری این مملکت اشاره داشته است. وزارت امور سلامت آلمان فدرال به جبران این خلا از راه نیروهای پرستاری خارجی معتقد است ولی نمایندگان اتحادیه های پرستاری  به بد تر شدن اوضاع در طویل مدت معتقدند.

 

مهاجرت پرستار به آلمان

 

آمارها اثر می دهند حدود ۳.۳ میلیون کسان نیازمند به پرستاری در مملکت آلمان هستی دارند. این شمار تا سال ۲۰۳۰ شدنی است به بیش از چهار میلیون تن افزایش یابد.

بر بنیاد ارقام  اداره کاریابی آلمان، در ماه مارس ۲۰۱۷، برای ۱۴ هزار و ۶۰۰ محل خالی اشتغال،  تنها ۳۰۰۰ نفر پرستار کسان کهنسال که بیکار بودند، ثبت نام کردند که این کمبود در آینده بیشتر خواهد شد.

 

استخدام پرستار بین المللی در آلمان لغایت سنه ۲۰۲۰


آلمان لغایت سال ۲۰۲۰ پرستار ماهر بین‌المللی استخدام می کند. در حال حاضر، آلمان دربایستن به پرستار تمام وقت دارد. پیش‌ بینی شده است تا سال ۲۰۲۰ جمعیت افراد سالخورده در آلمان ۴ برابر ‌شود. متقاضیان بین‌المللی که مشتاق کارگماری و کسب ویزای شغل پرستاری در آلمان هستند، دربایستن به پروانه داشته و وزارت بهداشت آلمان می ‌بایست مدارک تحصیلی آنها را تایید کرده لغایت بتوانند در آلمان کار کنند.

 

شغل پرستاری در آلمان


افرادی که می خواهند به چهره تخصصی در حرفه پرستاری شغل کنند باید پیش درآمد یک دوره آموزشی را در آلمان طی کنند تا ضمن آشنایی با تمامی اصول پیشه این کشور، آگاهانیدن های لازم را نیز کسب کنند. استخدام سر راست در کشور های اروپایی وجود دارد و متقاضیان کار در سلسله های مختلف باید مقطعی را به عنوان پیشه آموزی طی کنند. در صورتی که مدرک پرستاری در آمریکا و یا یکی از کشور های اروپایی کسب شده باشد نیازی به گذارندن دوره های کار آموزی نیست.

 

 

توضیح وضعیت ساعت و میزان حقوق دریافتی پرستار در آلمان


ساعات کاری پرستاران در آلمان، ۵ روز در هفته و به سه شیفت صبحگاهی از ۶ صبح الی ۱۴:۳۰، عصرگاهی از ۱۴ لغایت ۲۲ و شبانگاهی از ۲۱:۳۰ الی ۶:۳۰ بخش می شود. اگر پرستاران در روزهای تعطیل تکاپو کنند، مبلغی بابت اضافه کاری گرفتن خواهند کرد.
همچون دیگر مشاغل موجود در سامانه پزشکی آلمان حقوق ماهیانه پرستاران نیز متغیر است. حداقل پاداش از حدود ۲۵۰۰ یورو در ماه لغایت بیشینه حدود ۶۴۰۰ یورو است. عوامل تعیین کننده میزان دستمزد، تحصیلات آکادمیک و میزان تجربه کاری فرد می باشد. وانگهی اضافه کاری، محل قرار گرفتن بیمارستان، شیفت های شبانه، شغل در روزهای تعطیل و نظایر آن به عنوان علل ثانویه در عقیده گرفته می شوند.

متقاضیان کسب ویزای پیشه پرستاری در آلمان بهتر است بدانند که هر یک از پرستاران شاغل در بیمارستان های این مملکت می بایست مالیات پیشه  خویش را هم موعد با صدور اجازه کار، به طور ماهیانه پرداخت کنند. هم زمان با پرداخت مالیات، کسان خانواده ی پرستار مثل همسر و فرزندان وی می توانند از مزایای شهروندی آلمان برخوردار شوند. همسر پرستار از طریق حقوق شهروندی آلمان می تواند مشغول به پیشه شده و اولاد نیز به طور مجانی تحصیل کنند. وانگهی تمام اعضای خانواده پرستار می توانند تحت پوشش خدمات بیمه ای پیمان گیرند.
پس از پرداخت ۵ سال مالیات، کسب کامیابی در آزمون قانون اساسی، دانش و زبان آلمانی، فرد می تواند گذرنامه آلمانی خود و اعضای خانواده اش را گرفتن کند. پاسپورت آلمان به عنوان یکتا از ارزشمندترین پاسپورتهای دانشمند شناخته می شود.

 

مهاجرت پرستار به آلمان

 

شرایط و مدارک کسب ویزای پیشه پرستاری در آلمان


  1. بازه سنی ۲۴ تا ۴۹ سال
  2. فرد درخواست کننده دست کم  از مدرک کارشناسی پرستاری به همراه ریز نمرات برخوردار باشد
  3.  مدرک زبان آلمانی
  4.  عضویت در سازمان مربوط به گستره پرستاری
  5.  رزومه کامل فرد به زبان آلمانی باشد
  6.  برخورداری از استشهاد سلامت
  7.  داشتن گواهی عدم سوء پیشینه
  8.  برگردان شناسنامه
  9.  پاسپورت
  10. شش قطعه عکس.
  • ابراهیم جلیلی
  • ۰
  • ۰

یکی از بهترین گزینه‌ها برای مهاجرت‌ پزشکان آلمان، کوچ کاری و کسب ویزای کار آلمان برای پزشکان است. کوچ کاری به آلمان اشتیاق و سعی برای ساختن یک حیات بهتر، فراتر از مرزهای کشور مادری است. در این میان، ما با ارائه‌ بهترین و کارآمدترین روش های قانونی مهاجرت، با اطمینان خاطر تسهیل کننده‌ افتتاح مسیرهایی جهت پیشرفت هستند.

 

شرایط گرفتن ویزای جستجوی شغل آلمان برای پزشکان


کارت آبی اتحادیه اروپا برای کمک به جذب متخصصان با تجربه از کشورهای غیر اتحادیه اروپا برای آمدن و پیشه در آلمان شناسایی شد. این یک مجوز شغل معتبر با مزایای گوناگون در سنجش با پروانه شغل طبیعی است، از دسته دریافت اجازه ماندن همیشه تند تر و راحت تر می باشد. با این حال شرایط مختلفی هستی دارد. کارت آبی آلمان یک پروانه ماندن معتبر و به طور گسترده ای برای آلمان است. ‘Approbation’ مجوز پزشکی صادر شده توسط دولت آلمان است که فرمان می دهد پزشکان در پیشه خویش پیشه کنند و در سراسر آلمان معتبر است.الزامات مختلفی برای اخذ آن هستی دارد.

 

راهنمای دریافت ویزای کار آلمان برای پزشکان

 

برای شروع، پزشکان خارجی قبل از درخواست، باید یک رهنمود شغلی ویژه داشته باشند. شما وانگهی بیچارگی به پزشکی آلمانی در سطح C1 دارید. به خصوص برای دیپلم پزشکی صادر شده در کشورهای غیر اروپایی، ارزیابی مدارک تحصیلی شما شدنی است طولانی مدت باشد. اگر شما یک توصیه شغلی مشخص دارید، می توانید با درخواست مجوز پزشکی زودگذر آغاز کنید. این به شما فرمان می دهد الی در آلمان پیشه کنید در حالیکه واجد شرایط بودن شما برای Approbation بدست مقامات رسیدگی می شود. الزامات زبان در آلمان به دلیل رابطه بین دکتر و بیمار بر پایه اعتماد و ارج است و تشخیص پزشکی باید به طریق ای قابل درک و دلنازک باشد و به همین دلیل مهارت های زیاد خوب زبان آلمانی ضروری است.

برای گرفتن Approbation شما شدنی است احتیاج به گذراندن امتحانی به اسم Fachsprachenprüfung داشته باشید. برخی از مدارس زبان دوره های آموزشی را برای حاضر شدن برای آزمون ویژه ارائه می دهند که نزاکت پزشکی و چیرگی شما را آزمایش می کند. حرفه پزشکی در آلمان حائز حقوق و دستمزد بالا است و به پزشکان در طول شغل خویش به احسان پرداخت می شود. البته تفاوت ها با پروا به تجربه چیره دست شما و ناحیه پزشکی که در آن شغل می کنید نیز متفاوت است.

در مریض خانه ها، شما معمولا با پروا به سالهای تجربه حرفه ای خود از نظر حقوق و پاداش ارتقا می یابید و حقوق شما به ترتیب افزایش می یابد. پزشکان اصلی در بالاترین سطح پیشه خود بیشترین درآمد را کسب می کنند – با میانگین نزدیک 278000 یورو در سال می باشد. ولی فراموش نکنید که با توجه به حقوق و پاداش بالای پزشکان در آلمان حائز حجم شغل و مسئولیت های زیادی نیز هستند.

 

 

پیدا کردن پیشه پزشکی در آلمان


پیدا کردن پیشه پزشکی در آلمان خلاصه ای از مراحل است که پزشکان غیر آلمانی باید پیگیری کنند لغایت در مریض خانه ها، کلینیک ها و شیوه های پزشکی آلمان شغل کنند. دگرگونی ها جمعیت شناختی به این معنی است که کمبود پزشکان آلمانی به خصوص در بین پزشکان عمومی، کارآزمودگان اطفال و متخصصین دیگر در مناطق روستایی فراوان است. پزشکان باید مجوز آلمان برای تمرین پزشکی گرفتن کنند. اگر کاندید حائز مجوز برای تمرین پزشکی در یک مملکت خارج از شهروندی اتحادیه اروپا باشد، روند تصویب دربرگیرنده چیرگی های لازم زبان به همراه آزمون اضافی یا امتحان نزاکت با یک هیئت پزشک خواهد بود.

پزشکان از کشورهای غیر اتحادیه اروپا می توانند به یک کلینیک پسندیده برای کار به عنوان یک کارآموز درخواست دهند. شیوه پیدا کردن پیشه به عنوان یک پزشک بیگانه در آلمان، دریافت برابر آلمانی برای مجوز پزشکی و تاییدیه به عنوان طبیب در آلمان است. به دلیل کمبود پزشکان عمومی، پزشکان خارجی از آلمان تقاضا می کنند.پیدا کردن یک شغل در صنعت بهداشت گرد از بزرگترین تقسیم های کارگماری در آلمان است. حرفه های پزشکی در آلمان شامل پزشکان عمومی و متخصصان و وانگهی چیره دست در بیوتکنولوژی، بهداشت عمومی، علوم کامپیوتر پزشکی و تغذیه است. پزشکان بیرون از کشور به تعقیب فرصت های شغلی در آلمان هستند.

 

 

وضعیت کاری پزشکان مهاجر در آلمان


تقاضا برای حرفه پزشکی در آلمان بالا است. نیاز به کمبود چیرگی در مقوله های تخصصی گوناگون به این معنی است که بسیاری از پزشکان واجد شرایط برای پیدا کردن کار در آلمان فرصت زیادی دارند. کارت آبی اتحادیه اروپا برای کمک به جذب کارآزمودگان با تجربه از کشورهای غیر اتحادیه اروپا برای آمدن و پیشه در آلمان معرفی شد. این یک مجوز کار معتبر با مزایای مختلف در سنجش با پروانه کار طبیعی است، از آنگونه گرفتن پروانه اقامت دائم آلمان به چهره سریع و آسان می باشد. پروانه پزشکی صادر شده بدست دولت آلمان است که فرمان می دهد پزشکان در پیشه خود شغل کنند. در ضمن نیاز به پزشکی آلمانی در سطح C1 دارید.

به خصوص برای دیپلم پزشکی صادر شده در کشورهای غیر اروپایی، ارزیابی مدارک تحصیلی شما ممکن است طولانی مدت باشد. اگر شما یک پیشنهاد شغلی مشخص دارید، می توانید با درخواست مجوز پزشکی گذرا شروع کنید. در آلمان، رابطه بین دکتر و بیمار بر اساس اعتماد و بزرگداشت است و تشخیص پزشکی باید به طریق ای قابل فهم و دلنازک باشد. برای این، مهارت های زیاد خوب زبان آلمانی ضروری است. باید مقاوم کنید که حائز حداقل سطح B2 در سطح عمومی آلمان هستید.

  • ابراهیم جلیلی
  • ۰
  • ۰

مهاجرت و پیشه در کشوری نظیر ترکیه می تواند انتخاب بسیاری از کسان جویای شغل و اقامت در کشوری توسعه مکشوف با هزینه زندگی نسبتا کم باشد. شرایط دریافت اقامت ترکیه از طریق ثبت شرکت توسط مشاوره ثبت شرکت در خارج کشور در نوشتار پایین باره بررسی قرار گرفته است.

 

گرفتن اقامت ترکیه با ثبت شرکت

شرایط گرفتن اقامت ترکیه از راه ثبت شرکت


ویزا کوتاهی مدت برای خارجی ها، برای درخواست ویزا ترکیه از طریق ثبت شرکت، بایستی مدارک پایین را تعبیه و به گردانیدن مهاجرت منطقه تحویل دهید. هنگامی که فرم درخواست در سیستم ثبت شد مراحل درخواست آغاز می شود. حداقل اعتبار ویزا کوتاه مدت 2 سنه است و بایستی پس متعلق به تمدید شود. این ویزا چنانچه ظرف مدت 6 ماه کاربرد نشود منقضی خواهد شد. مدارک مورد نیاز:

  • فرم درخواست پروانه اقامت
  • اصل و کپی از گذرنامه یا بلیط سفر
  • 4 قطعه عکس
  • اثبات منبع مالی کافی برای درازا مدت اقامت
  • اثبات داشتن محل اقامت متقاضی
  • دعوتنامه از یک شخص/ کمپانی مورد تاسیس
  • بیمه درمانی معتبر
  • اثبات دسترسی به خدمات بهداشتی در ترکیه
  • اسناد ارائه شده توسط مؤسسه ی تأمین اجتماعی
  • سند مربوط به درخواستی که به بنیاد-نهاد-سازمان تامین اجتماعی ارائه می شود باید تحت پوشش بیمه عمومی پیمان بگیرد.
  • بیمه سلامت شخصی

قانون FDI ترکیه بر پای بست، ریشه-بن-بیخ رفتار برابر می باشد، که به سرمایه گذاران بین المللی اجازه می دهد که حقوق و مسئولیت های مشابهی را به عنوان یک سرمایه گذاران محلی داشته باشند. شما باید هزینه صدور کارت ماندن خویش را پرداخت کنید که 72 لیر ترکیه می باشد. برای تقاضا مجوز شما باید خرج (مالیات) را پرداخت کنید – هزینه آن وابستگی به ملیت، نوع پروانه و مدت موعد اقامت پروانه مجوز دارد. ضمنا شما بیچارگی به کد مالیاتی مملکت ترکیه دارید.

شما می توانید در مورد پرداخت خود به بانک باره نظر در ترکیه نیز اطلاعات جامع بدست آورید و بانک باره عقیده را شخصا بصورت آنلاین یا به کمک لینک e-ikamet.goc.gov.tr جستجو کنید. برای ثبت شرکت در ترکیه و گرفتن اقامت قانونی آن، در حال آماده برپایی یک کمپانی تنها در سازمان های تجارت بازرگانی واقع در زنجیره بازرگانی شدنی است. این روند باعث یکپارچگی در سازماندهی می شود و فرایند ثبت شرکت در همان روز انجام می شود. شرایط تاسیس تجارت و انتقال سهم نیز همانند روند برای سرمایه گذاران محلی اعمال می شود. سرمایه گذاران بین المللی می توانند هر نوع شرکتی را که در قانون بازرگانی ترکیه (TCC) آمده است، به ثبت برسانند و آن را برپایی کنند.

 

انواع مختلف کمپانی ها در ترکیه و هزینه ثبت شرکت


ترکیه از سرمایه گذاری های خارجی و کارآفرینان پیشباز می کند. این کسان می توانند از وسط انواع کمپانی های ترکیه که نیازهای سوداگری آنها را برآورده می کند، انتخاب کنند. شرکت با مسئولیت محدود و کمپانی سهامی رایج ترین نوع نهادهای قانونی در ترکیه هستند. اثناء تصمیم گیری برای اندکی سخن را باز کنید یک کمپانی در ترکیه، اسپانسر باید ویژگی های گوناگون گونه ها کمپانی را در عقیده بگیرد.

شرکت سهامی (JSC)، برای سرمایه گذاران بیگانه که به تعقیب گسترش پروژه های بزرگ هستند مناسب است. این نوع شرکت برای کسانی است که می خواهند کسب و کارهای کبیر را آغاز کنند. حداقل یک سهامدار برای راه اندازی آن و کمینه سرمایه 50.000 TRY باره بیچارگی است. کمپانی با مسئولیت اندک (LLC)، محبوب ترین گونه سوداگری در بین کارآفرینان بیگانه در ترکیه است. این کمپانی برای کمپانی های حقیر و متوسط پسندیده است. کمینه یک سهامدار برای این فرم کسب و کار و کمینه سرمایه سهمیه ای 5000 لیر ترکیه لازم است.

شرکت مضاربه ای (مشارکت محدود با سهام)، برابر همکاری عمومی در دیگر کشورهای اروپایی یا غربی است. این شرکت نیازی به دست کم بهره سرمایه ندارد و این شرکت برای اداره یک کمپانی بازرگانی تحت اسم تجاری بهره‌گیری می شود. سهامداران می توانند مسئولیت اندک یا نامحدود داشته باشند. شرکت جمعی صحیح مثل کمپانی مضاربه ای، برابر مشارکت اندک در کشورهای دیگر است. عملکرد مانند کمپانی مضاربه ای است، با این حال، مسئولیت سهامداران در این باره محدود به شمار مشارکت های اتمام شده در سرمایه است.

شرکت تعاونی در وسط به طور مفصل ای سرمایه گذاران مستقر در دسته کشاورز در ترکیه اشاعه مکشوف است. شعبه ها، یکی از بهترین گزینه ها برای کمپانی های بیگانه هستند که می خواهند در ترکیه مستقر شوند. برای ثبت یک کمپانی در ترکیه، تمام مدارک پیوسته مستلزم تأیید و ترجمه به زبان ترکی هستند. شرکت باید در دفتر مرکزی بازرگانی و همچنین گردانیدن مالیات مربوطه ثبت شود الی شماره مالیاتی کسب شود و با این عدد مالیاتی شرکت قادر به انجام کار و جنبش های بازرگانی می شود.

 

میزان مالیات کمپانی ها در ترکیه


ترکیه یگانه از رقابتی ترین نرخ های مالیاتی کمپانی های عضو OECD است. قوانین مالیاتی شرکت های ترکیه قوانین قابل توجهی واضح و هماهنگ با استانداردهای بین المللی دارد. قوانین مالیاتی ترکیه را می توان تحت سه عنوان اصلی طبقه بندی کرد. مالیات بر درآمد، قانون مالیات ترکیه شامل دو مالیات اصلی درآمد، یعنی مالیات بر درآمد کسان و مالیات بر درآمد شرکت است. اگرچه مالیات بر درآمد افراد و مالیات بر درآمد کمپانی ها تحت قوانین گوناگون قرار می گیرند، درآمد راستین کسان با توجه درآمد کسان است. درآمد به عنوان مقدار خالص تمام درآمد و درآمد حاصل از یک فرد در یک سنه یک سال تعریف شده است. طبق قانون مالیات بر درآمد، درآمد شدنی است شامل عناصر ذکر شده در ذیل باشد:

  • سود کسب و کار
  • سود کشاورزی
  • حقوق و دستمزد
  • درآمد حاصل از خدمات شخصی مستقل
  • درآمد حاصل از اموال و حقوق غیرقانونی (درآمد اجاره ای)
  • درآمد برآمده از اموال متحرک (درآمد برآمده از سرمایه گذاری)

با پروا به قوانین مالیاتی ترکیه، دو گونه چگونگی مالیاتی که بر پایه محل اقامت تنظیم می شود هستی دارد: مالیات دهندگان ساکن و مالیات دهندگان غیر ساکن. مالیات دهندگان مقیم (کسانی که در ترکیه ماندن دارند و کسانی که بیش از یک دوره پیوسته شش ماه در ترکیه زندگی می کنند) از درآمد خود در ترکیه و بیرون از ترکیه مالیات می دهند. در حالی که غیر ساکنان (کسانی که در ترکیه ماندن ندارند و کسانی که بیش از یک دوره مستمر شش ماه در ترکیه حیات نمی کنند) تنها بردرآمد خود که در ترکیه حاصل می شود، مالیات می دهند. نرخ مالیات بر درآمد فرد از 15٪ الی 35٪ متغیر است.

 

 

گرفتن اقامت ترکیه با ثبت شرکت

بهترین سرمایه گذاری ها در ترکیه برای ثبت شرکت


در حال آماده ترکیه شانزدهمین اقتصاد بزرگ دنیا و ششمین اقتصاد بزرگ اروپا را دارد که این جستار متضمن این امر است که بازار ترکیه محل مناسبی برای سرمایه گذاری و تجارت است. این بستر پسندیده در چند سنه اخیر سرمایه گذاران خارجی بسیاری را به خود جذب کرده است؛ اما اگر شما هدف سرمایه گذاری و ثبت شرکت در این مملکت را داشته باشید بایستی بهترین زمینه های کاری موجود را بشناسید که در پیوسته به این مهم پرداخته می شود.

ساخت و ساز: در حال حاضر با اینکه شرکت های ساخت و ساز بسیاری در ترکیه فعال اند، در دامنه ی زیرساخت های انرژی و زیست محیطی این مملکت کمبودهای بسیاری وجود دارد. فلذا با داشتن قبل گویه در مهندسی و ساخت و ساز می توانید سوداگری موفقی در ترکیه داشته باشید. تکنولوژی اطلاعات: به علت موانع قانونی بسیار، اپراتورهای مخابراتی چندی در ترکیه کار و جنبش می کنند، ولی در مقوله ی واسطه گری خدمات مخابراتی موقعیت های فرانوانی در ترکیه هستی دارد. فلز و اتوموبیل: با رشد قشر متوسط مصرف کننده از سنه 2000 میلادی، درخواست برای اتوموبیل در ترکیه در حال افزایش است. به ویژه صنعت اتوموبیل سازی این مملکت در پهنه ی تامین کنندگان قطعات اتوموبیل با کمبود روبرو است.

انرژی: تکاپو های بازپسین دولت ترکیه در راستای افزایش تولید انرژی در تو از راه منابع قابل اعتماد این کشور را تبدیل به محلی مناسب برای سرمایه گذاری در تقسیم انرژی کرده است. مطابق اعلام دولت این مملکت در سال 2020 به 130 میلیارد دلار سرمایه گذاری در بخش انرژی نیازمند خواهد بود. فست فود: به دلیل افزایش شمار نسوان شاغل بیچارگی به فست فود و غذاهای آماده و یخ زده در این کشور رو به افزایش است.

  • ابراهیم جلیلی
  • ۰
  • ۰

سرمایه گذاری و ثبت شرکت در یک کشور می تواند امکان اقامت، شغل و تحصیل را برای کسان فراهم کند. با ثبت شرکت در کشور استونی شما می توانید مثل یک شهروند از امکانات کشور آغاز بهره مند شوید. این متن می تواند جهت گرفتن ماندن استونی از طریق ثبت کمپانی مسیر گشای شما عزیزان باشد.

 

شرایط گرفتن ماندن استونی از طریق ثبت شرکت


طبق قانون بازرگانی، از پنج طریق می تاب ثبت شرکت در استونی را سپریدن داد:

  1. شرکت سهامی خاص (OÜ)
  2. شرکت سهامی عام (AS)
  3. مشارکت عام (TU)
  4. مشارکت محدود (UÜ)
  5. انجمن تجاری (kopistu)

علاوه بر امکان ایجاد یک نهاد تجاری، هر فرد می تواند مدیریت و مالکیت انحصاری یک بازرگانی را به عهده بگیرد. در ضمن شرکت های خارجی جهت کوچ به استونی می توانند شعبه دیگری را تاسیس کنند. ولی شعبه یک نهاد تجاری نیست و شرکت بیگانه مسئولیت کار و جنبش های شعبه را بر دوش دارد. رایج ترین گونه کمپانی بازرگانی در استونی، شرکت سهامی خاص (OÜ) و شرکت سهامی عام (AS) است.

 

اقامت در استونی به کمک ثبت شرکت

 

دارندگان کارت شناسایی استونی یا کارت ماندن الکترونیکی و افراد شهروندی اتحادیه اروپا می توانند به طور انلاین برای ثبت کمپانی اقدام کنند. در غیر این چهره باید به دفتر اسناد رسمی استونی مراجعه کنند. استونی نخستین کشور ارائه دهنده اقامت الکترونیکی است. با ماندن الکترونیکی به راحتی می طاقت کسب و کار آنلاین مستقل را آغاز و اجرا کرد. بیش از 3000 کمپانی در استونی با بهره‌گیری ازاقامت الکترونیکی ایجاد شده است. مزایای ماندن الکترونیکی:

  • ثبت کمپانی به چهره آنلاین
  • مدیریت کمپانی از طریق دور
  • دستیابی به موقعیت مستقل

پروسه راه اندازی شرکت سهامی خاص بسیار ساده و از این پیمان می باشد:

  • انتخاب اسم پسندیده برای شرکت
  • ثبت آدرس شرکت
  • ثبت شرکت در “پورتال ثبت شرکت”
  • دریافت تأییدیه. تقاضا ارسالی شما در یک روز کاری رسیدگی و هرگونه اعلان از طریق ایمیل ارسال خواهد شد.
  • در صورتی که کمپانی حائز کارمند باشد، باید نام کارکنان در وب سایت” اداره مالیات و گمرک” ثبت شود.
  • اگر حوزه تکاپو دارای شرایط خاصی باشد باید پروانه باره نظر اتخاذ شود.
  • در چهره نیاز، باید کمپانی برای مالیات بر ارزش افزوده در وب سایت “اداره مالیات و باژگاه “ثبت شود.

 

مجوز اقامت موقت سوداگری برای حداکثر 5 سنه صادر و سه گزینه برای درخواست در پسندیدن شماست:

سرمایه گذاری دست کم 65000 یورو در شرکت استونیایی _ در این صورت این کمپانی باید 5-6 ماه قبل از تقاضا مجوز ماندن گذرا تکاپو و یک طرح تجاری نیز داشته باشد. سرمایه گذاری دو درخواست کننده در یک شرکت استونیایی شدنی است. (هر کدام 65000 یورو).
به عنوان یک سرمایه گذار عمده، به یک سرمایه گذاری سر راست با کمینه مبلغ یک میلیون یورو در یک کمپانی یا صندوق سرمایه گذاری استونی دربایستن است. (در این مورد اغلب در شرکت های استونی سرمایه گذاری می شود.)
سرمایه گذاری به عنوان یک استارت آپ _ این گزینه دربایستن به ارزیابی قبلی از طرف هیئت متخصص دارد.
برای هر یک از گزینه های فوق، درخواست کننده باید شخصا درخواست خویش را در سفارت یا کنسولگری جمهوری استونی ارائه و دلایل خود را برای اقامت و کوچ به استونی شرح دهد. فرآیند استجابت یا رد ماندن گذرا طی دو ماه از زمان درخواست اعلام می شود. در صورت بیچارگی به اطلاعات یا اسناد اضافی، این پروسه شدنی است طولانی تر شود.

 

هزینه های ثبت کمپانی در استونی


هزینه دولت برای ثبت شرکت های سهامی عام، سهامی ویژه و مشارکت بازرگانی: 145 یورو (به صورت پیشتاز : 190 یورو ). خرج ی دولت برای برپایی FIE، همکاری کامل یا محدود: 13 یورو. سفارش کمپانی و یا شرکت های آماده: 850 یورو. این مبلغ دربرگیرنده تمام خرج های ثبت در اسناد رسمی با یک مالک می باشد. بر پایه قانون، به بعضی از خدمات ذکر شده در ذیل بیچارگی دارید و پرداخت خرج خدمات اقامت اجباری می باشد. خرج خدمات اداری و سکونت:

  • ثبت آدرس : 500یورو در سال
  • اجاره دفتر کار: هر متر300 یورو
  • اجاره اطاق اداری مجزا (2 دفتر کار) : هر متر 500 یورو
  • خدمات مدیریت (مدیر ثانویه شرکت): 2500 یورو در سال
  • ثبت محل سکونت برای 5 سال: 250 یورو
  • هزینه سرور و یک ایمیل آدرس محل سکونت برای اولین سنه : 250 یورو
  • ثبت نام تلفن همراه و تحویل سیم کارت بدست پست: 250 یورو
  • طراحی و راه اندازی وب سایت حرفه ای: 800 یورو

افتتاح حساب بانکی در استونی اجباری نیست اما در چهره رغبت برای افتتاح حساب هزینه ها از این قرار است:

  1. آنالیز مقدماتی گشایش حساب: 250 یورو
  2. همکاری برای گشایش حساب IBAN با PSP :سیصد یورو
  3. کمک به افتتاح حساب بانکی در استونی : 350 یورو
  4. حساب بانکی خارج از استونی (در اتحادیه اروپا) : 2500 یورو (افتتاح حساب بانکی شرکتی از طریق دور، دربرگیرنده برگردان و دیگر خرج های جانبی)

 

هزینه خدمات مربوط به مالیات بر ارزش افزوده (در صورت وجود):

  • ثبت شناسه مالیات بر ارزش افزوده :400 یورو
  • راه اندازی سیستم حسابداری آنلاین: 150یورو
  • مالیات بر درامد شرکت غیر پرکار با مشخصه مالیات بر ارزش افزوده برای سه ماه : 180 یورو
  • خدمات از راه بعید (شامل POA + انتقال رسمی ، خرج هر شخص): 250 یورو
  • آمادگی برای خدمات از راه بعید ( POA امضا شده توسط مشتری در استونی ): 100 یورو

هزینه ثبت سهامداران اضافی یا اعضای هیئت مدیره (در صورت هستی سهام داران دیگر):

  • هر سهام دار اضافه : 50 یورو
  • اعضای هیئت مدیره (به ازای هر نفر): 50 یورو
  • سهام دار مشارکتی خارجی (به ازای هر شرکت): 200 یورو

هزینه رسمی کردن مدارک و تحویل (در صورتی که ثبت کمپانی به صورت آنلاین نباشد):

  • کارت ثبت شرکت با و یا بدون نام سهام داران: 130 یورو
  • قوانین و مقررات مشارکت: 250 یورو
  • ارسال مدارک با ایمیل: رایگان
  • ارسال مدارک بدست پیک (اروپا): 100 یورو
  • ارسال مدارک توسط پیک (خارج از اروپا): 150 یورو

 

 

شرایط ثبت شرکت و انواع شرکت ها در استونی


طبق قانون بازرگانی استونی شش مدل ثبت کمپانی تجاری درجمهوری استونی وجود دارد و سرمایه گذاران خارجی حق و تعهدات مساوی با کارآفرینان م حلی دارند. تمام افراد خارجی اسپانسر در جمهوری استونی به همان روش ای ثبت شرکت می کنند که سایر اتباع استونیایی ثبت می کنند. قبل از راه اندازی کمپانی و سرمایه گذاری لازم است که گونه شرکت را تعیین کنید که این شغل از نظر قانونی و بحث اقتصادی زیاد اهمیت دارد. . این برگزیدن نه تنها برمیزان سرمایه باره نیاز، بلکه وضعیت قانونی کمپانی و دیگر مسائل مربوط به کسب و کار را نیز تحت تاثیر پیمان می دهد.

  • شرکت خصوصی با مسئولیت اندک (OÜ)
  • شرکت سهامی عام (AS) یا شرکت سهامی
  • مشارکت عمومی (TU) و مشارکت اندک (UU)
  • مالکیت فردی (FIE)
  • شعب شرکت خارجی
  • شرکت خصوصی مسدولیت محدود
  • سرمایه سهامی

 

 

شرکت خصوصی با مسئولیت اندک در استونی


زمانی که یک شرکت خصوصی مسئولیت محدود تاسیس می کنید حداقل سرمایه ی سهامی باید 2500 یورو باشد. بخش سهام به سه شیوه گوناگون شدنی می باشد. سهام نقدی (100 درصد نقد). نکته منفی این نوع تقسیم این است که پول شما به مدت یک هفته بلوکه می شود. سهام 100 درصد غیر نقدی: هر نوع دارایی یا حق مالکیتی که قابل ارزیابی مالی باشد و به کمپانی سهامی دولتی قابل انتقال است و پس ها شدنی است مورد ادعا پیمان گیرد. در این موارد باید این اموال توسط حسابرس مورد ارزیابی پیمان بگیرد.

در گونه سوم دسته سهام بیش از نیمی از کل سرمایه به صورت نقدی است که معادل 1251 یورو می باشد و باقی سرمایه به صورت غیر نقدی و برابر 1249 یورو می باشد. در چنین مواردی نیاز به ارزشیابی بدست حسابرس نمی باشد. شرکت های خصوصی با مسئولیت اندک در استونی نمی توانند سهام خویش را به چهره عمومی به فروش بگذارند.

  1. هیئت موسس: یک یا چند تن می توانند بنیادگزار یا سهامدار کمپانی مسئولیت اندک باشند و این اشخاص می توانند کسان حقیقی یا حقوقی باشند. موسس می تواند مقیم یا غیر مقیم مملکت استونی باشد. اوراق ثبتی باید پیش از ارائه به دفتر ثبت اسناد رسمی امضا شوند و تمام موسسین و اعضای هیئت مدیره باید حضور داشته باشند. چگونگی – کمپانی خصوصی با مسئولیت اندک یک نهاد قانونی به حساب می آید.
  2. مسئولیت: موسس یا موسسین و سهامداران این نوع کمپانی شخصا رئیس تمام تعهدات کمپانی نمی باشند. بلکه هر شخص به نسبت میزان سهامی که دارد در فایده و زیان شرکت سهیم می باشند و تمام دارایی شرکت در این فایده و خسارت دخیل خواهد بود. هیئت مدیره: یک کمپانی کمینه باید یک هیئت مدیره داشته باشد که این مدیر اجرایی کمپانی خصوصی را اداره و هدایت می کند.
  3. حسابداری: در صورتی که شرکت شناسه مالیات بر ارزش افزوده یا پرداخت منظم حقوق و پاداش داشته باشد، باید حسابرسی ماهیانه داشته باشد. در غیر این چهره لازم است که یک بار در هر سال گزارش سالیانه خویش را طی 6 ماه پس از واپسین،انجام سال مالی ارائه دهد. حسابرسی – اگر سرمایه ثبت شده بیش از 25000 یورو باشد حسابرسی مورد بیچارگی است ، در غیر این صورت اگر یکی از شرایط پایین را داشته باشد:
  • گردش مالی سالانه بیش از 650،000 EUR
  • مجموع ترازنامه بیش از 330،000 یورو باشد.
  • تعداد کارکنان 10 یا اغلب باشند.

 

 

شرکت سهامی عام و مشارکت عمومی در استونی


شرکت سهامی عام (AS) یا شرکت سهامی، حداقل سرمایه سهامی باید 2500 یورو باشد. در این نوع کمپانی سرمایه می تواند به صورت نقدی یا غیر نقدی باشد و تمام سرمایه به سهام تبدیل می شود و امکان فروش عمومی این سهام وجود دارد. اعضای شرکت، هیئت موسسین و هیدت مدیره می باشند.

مشارکت عمومی (TU) یا مشارکت محدود (UU)، دو گونه مشارکت در جمهوری استونی هستی دارد. اختلاف اصلی وسط انها میزان تعهدات آن ها می باشد. سرمایه – میزان حداقلی برای سرمایه ی این گونه شرکت ها وجود ندارد. همانند مشارکت عمومی ، اعضای یک مشارکت اندک در هوده و خسارت شرکت سهیم می باشند. بنیادگذار – دو یا چند شخص یا اشخاص حقوقی که به منظور کسب و کار بایکدیگر همراه شده اند. چگونگی – هر دو گونه همکاری یک نهاد قانونی محسوب می شوند.

شرکت تک نفره (FIE)، کمپانی تک نفره یک گونه کسب و کار است که برای کسانی قصد دارند به تنهایی و یا با خانواده خود به تجارت بپردازند مناسب است. سرمایه – سرمایه ی حداقلی در این نوع کمپانی وجود ندارد. بنیانگذار – یک یا چند نفر می توانند بنیادگذار / شرکت های خصوصی باشند و ممکن است ساکن یا غیر ساکن جمهوری اسلونی باشند. مسئولیت – شرکت تک نفره مسئولیت نامحدودی را برای بدهی های مربوط به سوداگری به عهده دارد.

  • ابراهیم جلیلی
  • ۰
  • ۰

آلمان به عنوان یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا و پیمان شینگن، سالیانه متقاضیان بسیاری برای کوچ دارد. افراد بسیاری، متقاضی مهاجرت کاری به آلمان و اخذ ویزای کاری این مملکت هستند.
بهتر است پیش از اقدام به مهاجرت از این طریق حتما مشاغل مورد بیچارگی در آلمان را رسیدگی کنند و با آگاهی کامل از شرایط کاری این کشور، اقدام به اخذ ویزای کاری بکنند.

 

لیست مشاغل مورد نیاز در آلمان

مشاغل مورد نیاز در آلمان


به نقل از سایت ایران مهاجر، بعضی از مشاغل مورد بیچارگی در آلمان که به کران خطر واصله اند و به نیروی پیشه با این تخصص ها نیاز دارند، عبارتند از:

  • مشاغل نصب و راه اندازی خط – تعمیر و نگهداری
  • حرفه در رشته مهندسی برق
  • حرفه در تکنولوژی ماشین الکتریکی
  • مشاغل در ساختمان های الکتریکی
  • جوش، ملحق شدن به تکنولوژی
  • فلز
  • مشاغل در تبرید
  • مشاغل در کوره و سیستم های گرمایش هوا
  • مشاغل لوله کشی،گرمایش، تهویه مطبوع
  • حرفه ای در لوله کشی (بدون تخصص)
  • نظارت- ساخت و ساز ساختمان
  • مصالح ساختمانی
  • نظارت- برق
  • آموزش و تعلیم، تیغه، عایق، نجاری، لعاب، شاتر تو
  • مکانیک ساخت و ساز
  • متخصص برای فن آوری فلزی، فناوری ساخت
  • حرفه در شنوایایی شناسی
  • مشاغل در ارتوپدی، فن آوری توانبخشی
  • مشاغل عملیات
  • حرفه بهداشت – پرستاری (بدون تخصص)
  • رانندگان قطار ترابری ریلی
  • برنامه نویسی
  • توسعه نرم افزار
  • استاد نجار
  • شیشه گر
  • پرستار متخصص/ پرستاران- توانبخشی
  • پرستار متخصص/ پرستاران- روانپزشکی
  • پرستار متخصص/ پرستاران-تسکین دهنده و مراقبت از بیمار
  • پرستار متخصص/ پرستاران- انکولوژی
  • پرستار متخصص/ پرستاران- نفرولوژی
  • متخصص پرستار/ پرستارن-مراقبت ویژه/ بیهوشی
  • متخصص پرستار/ پرستاران-طب سالمندان بالینی

مشاغل بیان شده برخی از مشاغل باره دربایستن در آلمان هستند.

در صورتی که نیازمند اطلاعات بیشتری در باره مشاغل باره بیچارگی در آلمان ، شرایط شغل و زندگی در این مملکت  و … هستید، با مشاوران مهاجرت رایزنی کرده و اطلاعات لازم را در باره شرایط کاریابی در آلمان کسب کنید و با هشدار کامل و چشمانی باز، آلمان را به عنوان کشور مقصد برای مهاجرت کاری برگزیدن نمایید.

  • ابراهیم جلیلی
  • ۰
  • ۰

راه اندازی یک کسب و کار در کشوری و مهاجرت از طریق ثبت شرکت سایر یکتا از راه های سرمایه گذاری و کسب اقامت به آمار می رود. از آنگونه کشورهایی که می توانید با ثبت شرکت و سرمایه گذاری در آن به اقامت برسید مملکت مجارستان است. این نوشتار دشواری ها و معایب ثبت کمپانی در مجارستان را بررسی می کند،

 

مشکلات ثبت کمپانی در مجارستان


ثبت کمپانی در مجارستان علی رغم سهم مندی از مزایای بسیاری نظیر تکاپو در قلب اروپا، دسترسی به بازاری با بیش از 500 میلیون نفر جمعیت، بهره مندی از زیرساخت های عالی، سایت های صنعتی حاضر و غیره معایبی هم به به اتفاق دارد که در پیوسته به آنها اشاره می شود. به دلیل برخی شرایط نامساعد اداره شرکت و کسب پیشه برای برخی کمپانی های خارجی پرکار در مجارستان مشکل شده است، در ضمن بانک جهانی و کمپانی مالی بین المللی (IFC) مجارستان را در جمع صد مملکت برتر در مقوله های دسترسی به نیروی الکتریسیته، نگهداری سرمایه و پرداخت مالیات، دسته بندی نکرده اند و به این انگیزه ها به کارگیری نیروهای متخصص محلی برای کمک در مدیریت این حوزه های حساس بایسته به عقیده می رسد.

 

ثبت شرکت در مجارستان

 

شروع یک کسب و کار در مجارستان


شرکت ها اثناء برپایی یک نهاد شرکتی در مجارستان می بایست توسط یه وکیل نمایندگی شوند که بتواند اسناد شرکت را تعبیه و همه مدارک قانونی را آماده سازد. به علاوه نیمی از مبلغ تعهد پرداخت (حداقل 876 دلار) باید در حسابب بانکی ای سرمایه گذاری شود که در هنگام ثبت افتتاح شده است و تقاضا های ثبت در دادگاه هم می بایست پیش از اقدام برای بیمه اجتماعی ارسال شوند. موارد یاد شده همگی به پیچیدگی های ثبت کمپانی در این کشور می افزایند.

حدود 102 روز طول می کشد لغایت مجوزهای لازم برای ساخت و ساز کسب شوند که این امر شامل پیمودن 26 فرایند گوناگون است. پیش از این که یک شرکت بتواند اظهار نامه ی کمیته ی طرح ریزی شهری و نامه ی مقامات مالیاتی را دریافت نماید باید بازبینی های متعددی باید بدست تقسیم های تو دولتی مختلفی سپریدن شوند. زمانی که تمامی این شرایط برپا شد، باید پروانه تصرف دریافت شده و ثبت ساختمان کمپانی در اداره ی ثبت املاک تکمیل شود.

 

 

ثبت شرکت در مجارستان


بانک جهانی و IFC مجارستان را در جمع 50 مملکت انتهایی لیست دسترسی آسان به انشعاب برق آورده اند و گرفتن این چنین انشعابی 252 روز به درازا می انجامد. بازرسی، عملیات و ثبت پیمان نامه استفاده از شبکه به ثبت می رسد و سپس پیوستگی نهایی پایدار خواهد شد. در همه فرایند ثبت کمپانی ثبت ملک ابتدایی ترین مرحله است و فقط اندکی بیش از دو هفته موعد می برد. مجددا پافشاری می شود که هنگام سپریدن این پروسه باید از مشاوره حقوقی بهره برد.

به جز شاخص حقوق قانونی، مجارستان در گویه ی گرفتن اعتبار نیز شاخص های زیاد ضعیفی دارد. پوشش اداری دسته خصوصی این کشور کمتر از 20% بزرگسالان را شامل می شود. بانک جهانی و IFC مجارستان را 128 امین کشور جهان در حوزه ی نگهداری از سرمایه گذار قلمداد کرده اند که این جستار عمدتا به انگیزه نمرات ناتوان در رابطه باشاخص های اعتماد پذیری و افشای اطلاعات شخصی است.

 

پرداخت مالیات در مجارستان


تکمیل فرایند پرداخت مالیات در نزدیک 277 ساعت به درازا می انجامد. مالیات بازرگانی محلی، سهمیه ی توانبخشی و مالیات تحقیق و توسعه مالیات هایی هستند که اغلب شرکت ها احتمالا با آنها آشنا هستند. خرج ی بازرگانی در خارج از مرزها به نسبت زیر است، ولی مدت زمان صرف شده برای تکمیل فرایند زیاد زیاد است. تکمیل فرایند صادرات کالا به خارج 17 روز و فرایند واردات 19 روز طول می کشد که نشانه از کند بودن تجارب به تو و خارج از کشور دارد.

تکمیل فرایند اجرای قراردادها و حل و فصل تعارضات بیش از یک سال به درازا می انجامد که طی آن و قبل از صدور رای باید 35 فرایند مختلف تکمیل شوند. مواردی که به ورشکستگی انجامیده اند تا دو سال درازا می کشند که از دادگاه بیرون بیایند و نرخ بازیابی هم زیاد زیر تر از حالت عادی OECD است.

  • ابراهیم جلیلی
  • ۰
  • ۰

در این مقاله که به همت مشاورین حقوقی ترکیه نگارش شده است به شرایط ثبت کمپانی در آزادگاه ها ترکیه می پردازیم. در این نوشتار از خرج ها و در ضمن نحوه ثبت کمپانی در ترکیه آشنا خواهید شد.

 

مشاوره ثبت شرکت در منطقه آزاد ترکیه

شرایط ثبت کمپانی در مناطق آزاد ترکیه


به منظور ثبت شرکت در ترکیه در منطقه آزاد، اسپانسر باید گرد از کار و جنبش های بازرگانی پایین انتخاب کند:

  1. تولید
  2. خرید و فروش
  3. انبارداری
  4. مونتاژ و جداسازی
  5. تعمیر و نگهداری
  6. بانکداری و بیمه و غیره

مراحل ثبت شرکت درمناطق آزاد ترکیه، پر کردن فر در اراده دستور ی فعالیت و ارائه به مدیریت کل ناحیه یا مدیریت منطقه آزاد مربوطه و یا شرکت های فعال در ناحیه تجاری. پرداخت 5000 دلار به حساب مرکزی ترکیه. راجعه به مدیریت کل و یا مدیریت ناحیه به به اتفاق پرونده درخواست، ریشه-بن-بیخ و کپی برگه بانکی و متنی در بر گیرنده نحوه ی کار و جنبش خویش در منطقه الزامی است سایر مراحل به پیمان ذیل می باشد:

 

  • ارزیابی تقاضا توسط مدیر کل
  • درصورت منفی بودن نتیجه ی تقاضا مبلغ واریزی به حساب فرد متقاضی مراجعت داده می شود.
  • در چهره قبول تقاضا متقاضی جهت کار و جنبش در آزادگاه باید طی 30 روز با مراجعه به موسسات و یا بنگاه های مربوطه جهت اجاره محل شغل اقدام نماید.
  • پس از بستن قرداد، فردمتقاضی جهت اخذ تاییدیه ی محل اجاره شده باید به مدیریت همه ناحیه مراجعه نماید پس از این مراحل در صورت تایید محل اجاره شده پروانه فعالیت برای شخص اراس خواهد شد.

مواردی که جهت اخذ پروانه فعالیت جهت مهاجرت کاری به ترکیه 2019 باید به آن پروا شود:

  • داشتن اطلاعات لازم در رابطه با گونه و وضعیت تکاپو در منطقه آزاد
  • ارائه وکالت نامه از طرف کمپانی مربوطه جهت ثبت شرکت
  • به همراه داشتن میزان سهام شرکا در شرکت

پس از اخذ پروانه تکاپو فرد اسپانسر می تواند با مراجعه به مدیریت ناحیه مجوزفعالیت های عمران را برای اجرای پروژه های عمرانی خویش گرفتن کند و پس اط پاین این مراحل می تواند به کار و جنبش اقتصادی در منطقه بپردازد. تمام کمپانی های پرکار در آزادگاه می بایست فعالیتشان تحت بازبینی شعبه اصلشان باشد. میزان سرمایه، نوع و میزان سهام شرکا در سه سنه سرانجام مورد ارزیابی قرارخواهد گرفت.

شعبه های پیشبینی شده جهت شروع کار و جنبش های تجاری و اقتصادی خود باید میزان سرمایه و هزینه های عملیاتی خویش را پیشبینی نمایند. تمام شرکت های فعال در منطقه آزاد بازرگانی کیش چه آن هایی که با دیگر مناطق در نجارتند و چه آنهایی که محدود به بازرگانی در منطقه ی آزادهستند باید شناسنامه ی پیشینه بازرگانی داشته باشند.

 

هزینه های ثبت شرکت در مناطق آزاد ترکیه


حداقل سهام لازم برای ثبت کمپانی در آزادگاه ها مملکت ترکیه 5000 لیر (حدود 1730 یورو) می باشد. این مبلغ نباید کمتر از 25 لیر سهم باشد. دست کم 25% از سرمایه باید بصورت نقد پرداخت شود و بقیه سرمایه باید بصورت سه ساله پرداخت شود. هزینه ها به قرار ذیل می باشد:

  • هزینه تاسیس شرکت در ترکیه : 3070 یورو
  • هزینه اداره ثبت کمپانی : 1800 یورو
  • مدت اخذ ماندن بین 10 تا 30 سنه می باشد.

 

مدارک باره نیاز ثبت کمپانی در مناطق آزاد ترکیه


نحوه ثبت شرکت و مدارک مورد دربایستن در مناطق آزاد ترکیه:

  • گرفتن مجوز و ثبت یک کمپانی در وزارت اقتصاد و اداره کل مناطق آزاد.
  • زمان تقریبی دریافت پروانه : یک لغایت دو هفته بعد از ارسال مدارک.
  • اطلاعاتی درباره درخواست کننده و نوع تکاپو در ناحیه آزاد
  • مدارک قانونی و نمونه امضای کسان و وکالت نامه و مثال امضای نماینده کمپانی (در چهره وجود) برای دیگر شعبه ها
  • اسناد بازرگانی ثبت کمپانی در بیرون از کشور
  • ترازنامه و اظهارنامه های درآمد سه ساله ماضی (در چهره وجود)
  • فیش واریزی هزینه درخواست (5000 دلار) به بانک مرکزی ترکیه و کپی آن
  • فرم پروانه (تکمیل و امضا شده) و کپی آن
  • کدهای HS (دوازده رقمی با توضیحات) از موادی که در منطقه آزاد خریداری و فروخته می شود.
  • دو کپی از ریشه-بن-بیخ نسخه پاراگراف (لاتین) های قرارداد شرکت (امضا شده بدست همکاران) این نسخه برای گشایش شعبه ها لازم نیست.
  • توضیح طرح تولید

 

زمان ثبت شرکت در مناطق آزاد ترکیه


(ممکن است کسان یک کمپانی جدید در آزادگاه تاسیس و یا شعبه ای از کمپانی موجود در بیرون از کشور در مناطق آزاد ترکیه گشایش کنند.) زمان تقریبی ثبت کمپانی :

شرکت جدید یک روز (پس از ارسال تمام اسناد)
ثبت شعبه: یک هفته برای تایید از طرف وزارتخانه
گرفتن پروانه ازGDFZ، موعد تقریبی گرفتن این پروانه :یک هفته. مدارک ضروری:

کپی کرایه نامه (باید طی یک ماه پس از ثبت شرکت امضا شود)
مدارک ثبت شرکت یا شعبه افتتاح شده از اطاق بازرگانی (اصل یا کپی از دفتر اسناد رسمی)
بخش نامه شرکت اخیر تاسیس

  • ابراهیم جلیلی
  • ۰
  • ۰

همواره احد از گزینه های پسندیده برای زندگی در خارج از کشور کوچ به کرواسی است. اگر شما یک نماینده ی بیگانه نیستید، ولی با این وجود اگر همنشین دارید در کرواسی شغل کنید، در این نوشتار منابعی برای شروع جستجوی کار در کرواسی برای شما عزیزان فراهم کرده اند.

 

قرارداد ایران و کرواسی در مقوله گسیل نیروی کار


اخیرا گویا قراردادی بین ایران و مملکت کرواسی در گویه اعزام نیروی پیشه منعقد شده است. دارا بودن حداکثر ۴۰ سال، آشنایی با زبان انگلیسی و داشتن مدرک تحصیلی پیوسته یا گواهینامه های پیوسته از دسته شروط اعلامی برای گسیل نیروهای پیشه مطرح شده است.

هر چند جزییات این مسئله هنوز چندان مشخص و واضح نیست، ولی طبق تعقیب های همکاران ما در بنیاد-نهاد-سازمان ، اغلب در ایران تبلیغ شده و در تارنما های رسمی کرواسی خبر چندانی واضحی از گسیل نیروی کار بیان نشده است و یا حداقل می توانیم بگوییم ما نتوانستیم خبر موثقی در این مقوله پیدا کنیم.

 

مهاجرت کاری به کرواسی

 

علاقمندان می توانند جهت ثبت نام اولیه (که البته به منزله اعزام قطعی نیست)، می توانند به تارنما های بیان شده توسط گردانیدن کار ایران مراجعه کنند. تازه ها یادشده سبب بروز سوالاتی برای کسان درباره شرایط شغل در کرواسی شده است که ما در این مقاله آن را بررسی می‌ کنیم.

 

 

شرایط و چگونگی شغل در کرواسی


در حال حاضر، مهاجرت به کرواسی جهت کار می تواند تجربه ی جالبی برای ماموران بیگانه و مهاجران در انتقال های داخلی شرکت باشد. با این حال، احتمالا زمان مناسبی برای مهاجرانی که در درجه ی اول به شغل در کرواسی برای تامین مالی حیات جدید خویش در خارج علاقمند هستند، نمی باشد. وضعیت کنونی بازار کار محلی دقیقا برای مهاجران در جستجوی کار جدید مناسب نیست.

نرخ بیکاری ملی در ژانویه 2016 به 16.4 درصد دریافتی بود . مقاصدی که به اخص برای مهاجران در یافتن شغل دوست داشتنی هستند، بر این پایه اند زاگرب ( Zagreb )، اسپلیت ( Split ) و رییکا ( Rijeka ) . این ها شهرهایی هستند که بازرگانی دریایی و صنایع توریسم در آن پیشرفت می کنند ، حتی اگر صنایع دیگری هستی نداشته باشند.

در حالی که نرخ بیکاری در کرواسی الی حدی بالا است ، این فرمایش عمدتا در دسته درآمد زیر اعمال می شود. اگر در گویه ی فنی و یا چیزی همانند چیره دست هستید، ممکن است اصلا موعد سختی نداشته باشید. در اینجا برخی از آمار هستی دارد که باید در نظر بگیرید :

  • نرخ بیکاری : 11 درصد می باشد.
  • حداقل دست مزد : 433.35 یورو در هر ماه می باشد ( 522.99 دلار امریکا )
  • صنایع بزرگ کشتی سازی، ساخت و ساز، پتروشیمی، صنایع مواد غذایی، حسابداری و گردشگری
  • نیروی شغل کشاورزی : 1.9 درصد
  • صنعت : 27.6 درصد
  • خدمات : 70.4 درصد

شما دائم می توانید به پیگیری شغل در مناطقی باشید که گردشگری در آن رونق دارد ، پس فراموش نکنید که آن بازار را در نظر بگیرید. زبان رسمی کشور کرواتی است. بیشتر محل های پیشه  نزدیک  به طور انحصاری با کارکنان و مشتریان خویش با این زبان، به جز بخش گردشگری و بازرگانی بین المللی سروکار دارند. عموم مردمی که به پیگیری به کارگیری خدمات متخصصان نظیر معماران، سازندگان و ارایشگران سیار هستند انتظار دارند الی به زبان کرواتی وابستگی برپا کنند.

گردشگران معمولا از کارکنان هتل ها، رستوران ها و کافه ها انتظار دارند که یک درک ابتدایی از زبان انگلیسی داشته باشند. زبان های دیگری که در چنین مکان هایی مفید هستند آلمانی، ایتالیایی و یا فرانسوی می باشند. یک پیام روشن در اینجا وجود دارد. اگر انگلیسی گفتگو کنید، می توانید برای ایمن کردن شغل در گستره ی گردشگری سعی کنید. این شغل فصلی خواهد بود و دربرگیرنده چند ساعت حیات اجتماعی می شود و معمولا پرداخت کمتری دارد.

همان طور که می طاقت برای تعلیم زبان انگلیسی نیز چنین گفت. چیرگی های چیره دست شما در ضمن باید به اندازه کافی خوب باشند لغایت شما را یک کارمند بهتر از هر کدام از افرادی که به اندازه کافی انگلیسی یاد گرفته اند الی با گردشگر ها وابستگی برقرار کنند و اینکه چه کسی زبان محلی و ادب را بهتر از شما درک خواهد کرد، تبدیل کند.

اگر می خواهید به عنوان یک کارآزموده ماهر در یک حرفه طولانی مدت کار کنید، هیچ انتخابی ندارید جز اینکه کرواتی یاد بگیرید. هیچ کارفرما یا مشتری خصوصی نمی خواهد از خدمات کسی که سخت می تواند با زبان محلی پیوستگی برپا کند کاربرد کند. ممکن است یافتن کاری با مزد مختصر تر در مشاغلی که مردم محلی مایل به سپریدن آن نیستند، امکان پذیر باشد.

 

شرایط دریافت ویزای کاری کرواسی


از آنجایی که کارفرما موظف به تقاضای صدور اجازه ی کار ما فوق سهمیه ی سالانه از مقامات مربوطه (اداره پلیس یا یا کلانتری) می باشد باید پیشنهاد کاری از جانب یک کارفرما داشته باشید. همراه با تقاضای اقامت و پیشه باید پیمان نامه استخدامی  یا تاییدیه  ای مبنی بر اینکه قرارداد استخدامی امضا شده است، نیز رسول شود.

پیش از صدور فرمان ی شغل یا اقامت کرواسی فراتر از سهمیه ی سالانه، روشنگری در گویه ی نیاز به استخدام کارمندی مشخص لزوم نخواهد داشت و شرایط بازار پیشه نیز بررسی نخواهند کرد. دستور ی ماندن موقت به اتباع کشور های جهان سوم (کشور های غیر اروپایی) که به دلایل زیر هدف پایدار گذاشتن در جمهوری کرواسی  را دارند یا در آنجا مانده اند، اعطا می شود:

  • اتحاد خانواده
  • تحصیلات دبیرستانی یا مقاطع عالی
  • تحقیقات علمی
  • دلایل بشر دوستانه
  • کار
  • کار به عنوان کارمند اعزامی

شما باید تقاضایی مبنی بر فرمان ی ماندن زودگذر خود را به ماموران دیپلماتیک امور خارجه ی کرواسی تحویل دهید. این تقاضانامه را می توانید به مقامات پلیس/ کلانتری کم و بیش محل اقامت یا شغل باره نظرتان یا در محل بنیادی کارفرمایتان، ارائه دهید. کارمندان زیاد ماهر از مملکت های دانشمند سوم می توانند تقاضانامه ی دستور اقامت و کار خویش را به مقامات دیپلماتیک امور خارجه ی کرواسی یا به ماموران شهربانی / کلانتری محل پیشه یا زندگیشان ارائه دهند . اجازه کار یا اقامت  ( بلو کارت ) برای دوره ای 2 ساله صادر می شود.

 

 

مدارک مورد دربایستن ویزای کار کرواسی


مدارک باره نیاز جهت در اراده پروانه ی پیشه و تحصیل:

  • فرم تقاضانامه ی 9a
  • یک قطعه عکس رنگی  30×35
  • مدارک تمکن مالی
  • مدارک بیمه ی سلامتی
  • اصل وکپی مدارک سفر معتبر
  • قرار داد استخدامی یا گواهی خطی قرارداد استخدامی امضا شده یا دیگر قراردادهای معتبر
  • گواهی شایستگی و چیرگی تخصصی فرد خارجی
  • مدارک ثبتی شرکت، دفتر شعب، دفتر نمایندگی، صنعت، مجلس یا بنیاد-نهاد-سازمان در کرواسی

حداقل میزان پولی که فرد خارجی لازم است به چهره ماهانه به قصد رفع احتیاجاتش داشته باشد برابر با 2000 کونا کرواسی ( 286621 یورو ) می باشد. این مبلغ به ازای خانواده ای دو نفره به 3250 کونا کرواسی ( 436508 یورو ) افزایش می یابد و به ازای هر عضوی که اضافه شود به مبلغ باره احتیاج 500 کونا کرواسی (67.1551 یورو)  افزوده می شود.

مدارک تمکن مالی می تواند قرارداد استخدامی در بر گیرنده میزان حقوق بعدها باشد  یا تاییدیه از سوی کارفرما باشد که حقوق فرد خارجی بعدها را اثر می دهد. در چهره هستی موافقت دوجانبه درباره امنیت اجتماعی، کشور متصدی اصلی بیمه ی سلامتی باید مدارکی صادر کند که تضمین کننده ی حمایت پزشکی از فرد حائز ملیت عالم سوم در مملکت کرواسی باشد.

  • ابراهیم جلیلی
  • ۰
  • ۰

آفریقای جنوبی با توجه به پیرامون کاری پست امروزین خود و رشد تند صنعتی، احد از مقاصد مساعد برای ترقی و توسعه شغلی به آمار می آید. لیست مشاغل مورد دربایستن آفریقای جنوبی 2019 هم برای ملت محلی و هم برای شهروندان خارجی ای که منظور کار در یکی از این شاخه های شغلی را دارند، می تواند سودمند باشد. پیوستگی این مطلب را از زبان مشاور مهاجرت کاری بخوانید و در مورد مهاجرت کاری به آفریقای جنوبی اطلاعات کسب کنید.

 

لیست مشاغل مورد نیاز آفریقای جنوبی

 

لیست مشاغل مورد نیاز آفریقای جنوبی 2019


در پایین میتوانید لیستی از مشاغلی که تقاضا برای آنها در سنه 2019 بالا است را مشاهده کنید.

  • مهارت های کشاورزی
  • مهندسی کشاورزی
  • تکنسین جنگلداری
  • دانشمند کشاورزی
  • پشم چین گوسفند
  • ساخت و ساز
  • مدیر پروژه های ساختمانی
  • ناظر کیفی
  • معمار
  • نقشه بردار اراضی
  • برنامه ریز شهری و منطقه ای
  • تجارت، مدیریت و اقتصاد
  • مامور آمار و ارزیابی ریسک
  • حسابدار خارجی
  • مدیر همه شرکت
  • مشاور سرمایه گذاری مالی
  • فناوری اطلاعات و ارتباطات
  • متخصص حل CISCO
  • آنالیزگر شبکه
  • مهندس CISCO
  • برنامه نویس ( PHP، Perl، Java )
  • متخصص همتافت سازی سیستم
  • اپراتور مرکز اطلاعات
  • متخصص امنیت آی تی
  • کارآفرین معماری
  • مهندس سیستم مایکروسافت
  • متخصص آنتی ویروس
  • متخصص شبکه ( امنیت)
  • متخصص پایگاه داده
  • مهندس پشتیبان کامپیوتر
  • کنترل کننده شبکه
  • معمار ارتباطات از طریق دور و ICT
  • مهندسی
  • مهندس نیرو
  • مهندس عمران
  • مهندس برق
  • مهندس استخراج و ذوب فلز
  • مهندس شیمی
  • طراح صنعتی
  • بازرس سازه های برقی
  • زمین شناس
  • مهندس فرآوری و صنعت
  • مهندس مواد
  • مدیریت ساخت و ساز
  • مدیریت تولید
  • مهندسی کشتی
  • مدیریت کیفیت سیستم
  • تکنولوژیست مهندسی نیرو
  • تکنسین برق خودرو
  • مهندس مکانیک

 

مدارک باره نیاز ویزای مشاغل باره بیچارگی آفریقای جنوبی 2019


فرم تکمیل شده آنلاین فرم های خطی از طرف گردانیدن امور درونی باره قبول نمی باشند.
پاسپورت معتبر الی دست کم 30 روز بعد از انقضای ویزای مورد نظر
گزارش پزشکی که از تاریخ صدور آن بیش از 6 ماه نگذشته باشد.
گزارش رادیولوژی که از تاریخ صدور آن بیش از 6 ماه نگذشته باشد.
گواهی زناشویی و در چهره داشتن رابطه ازدواجی خارجی: استشهاد تشخیص رسمی صادر شده توسط مقامات کشور متقاضی ( در چهره لزوم ).
تاییدیه رابطه ازدواجی خوب با شهروند یا مقیم آمریکای جنوبی از قبیل مدارک پابرجا کردن کننده زندگی مشترک و میزان شراکت در مسئولیت های مالی مربوطه بدست هر دو سو و تنظیم تعریف فرزند در رابطه مشترک
گواهی به رسمیت شناخته شدن ازدواج از عقیده قوانین زناشویی مرسوم، 1998 ( قانون شماره 120 در سال 1998 ) در چهره لزوم
حکم طلاق در چهره لزوم
گواهی حکم دادگاه مبنی بر بازداشت.( در صورت لزوم )
گواهی اجل همسر سابق ( در صورت لزوم )
گواهی کتبی رضایت والدین یا پدر تک نفره به همراه مدارک پابرجا کردن تک پدر بودن
مدارک قانونی فرزندخواندگی ( در چهره لزوم )
حکم طلاق قانونی در چهره لزوم
گواهی عدم سو پیشینه صادر شده توسط پلیس یا مقامات حفاظتی هر کشوری که درخواست کننده به مدت 12 ماه یا اغلب بعد از سن 18 سالگی در آنجا حیات کرده است.در هنگام ارائه این تصدیق (رانندگی) نباید اغلب از 6 ماه از تاریخ صدور آن ماضی باشد. ( صدور این گواهینامه در صورت تمدید ویزا بدست کشور خارجی مور دربایستن نیست بلکه از جانب دولت باید صادر شود )
در صورتی که درخواست کننده به مناطق تب زرد سفر کرده باشد یا ساکن این مناطق باشد یا منظور داشته باشد متعلق به جا عبور کند: استشهاد واکسن تب زرد.( در چهره انتقال مستقیم از راه این نواحی نیاز به ارائه این استشهاد نمی باشد )
نامه کتبی از جانب کارفرمایی که مسئولیت خرج های مربوط به انتقال متقاضی و خانواده غیر مستقلش را به عهده گرفته است. در صورتی که کارفرمایی هستی نداشته باشد: استشهاد مبنی بر تمکن مالی با حداقل ارزش 3000 راند (1،850.70 یورو) به چهره سپرده گذاری 3 ماهه در بانک.
گواهی کتبی از سوی کارفرما مبنی بر تضمین اعتبار گذرنامه کارمندش در طول دوره استخدامی. ( در صورتی نبود کارفرما: گواهی کتبی از سوی درخواست کننده مبنی بر تضمین اعتبار پاسپورتش در طول دوره ویزای موقتش )
شواهدی مبنی بر تعلق داشتن درخواست کننده به تقسیم نیروی کار ماهر باره نیاز، از طریق پرتو دادن چیرگی یا پیشه باره نیازی که در تقاضانامه عنوان کرده است. این کار یا چیرگی باید در فهرست چیرگی های مورد دربایستن بیان شده باشد.
مدارک ارزیابی صلاحیت درخواست کننده توسط SAQA و ترجمه توسط مترجمی رسمی به گرد از زبان های رسمی این کشور.
تاییدیه کتبی از جانب فرد حرفه ای، شورا یا هیئت شناخته شده توسط ساکا به لحاظ قانون دسته 13(1)(i) از چارچوب صلاحیت ملی یا هر گردانیدن دولتی مرتبطی که چیرگی ها یا صلاحیت های متقاضی و جایگاه های شغلی مناسب او را تائید می کند. ( در چهره عدم ضمیمه، VFS رسمی جهت رسیدگی دستورالعمل 22 از 2014 )
رسید پرداخت خرج باره نیاز

 

مراحل تقاضا ویزای مشاغل باره بیچارگی آفریقای جنوبی 2019


تایید کنید که تخصصتان باره نیاز است
لیست کریتیکال اسکیلز ( مهارت های مورد نیاز ) آفریقای جنوبی را رسیدگی کنید تا ببنید که پیشه یا تخصص شما با هیچ یک از موارد این لیست مطابقت دارد یا خیر. اگر هستی دارد می توانید باقی مراحل را تعقیب کنید.
جهت ارزیابی مدارک تحصیلیتان جهت ویزای کریتیکال اسکیل به ساکا درخواست دهید.
در پروفشنال بادی/شورای شناخته شده بدست ساکا ثبت اسم کنید.
تمکن مالی خود را به پابرجا کردن برسانید
ارائه شواهد مربوط به محل اسکان در آفریقای جنوبی
لازم است که شواهد مبنی بر داشتن محلی جهت اقامت در آفریقای جنوبی را ارائه دهید. این شواهد می تواند به صورت قبوض امکانات رفاهی، توافقنامه کرایه و غیره به به اتفاق تعهد نامه مالک باشد. همچنین شما باید کپی تایید شده پاسپورت یا کارت شناسایی مالک ( میزبان ) را ارائه دهید. در صورتی که میزبان شما شهروند آفریقای جنوبی نباشد، باید کپی تایید شده ویزا یا گواهی نامه ماندن همیشه او را نیز ارائه دهید.

( اختیاری ) پیمان نامه استخدامی و دیگر مدارک حمایت کننده
در صورتی که بدست یک پیشنهاد کاری برای ویزای کریتیکال اسکیلز درخواست می دهید باید مدارک ذیل را ارائه دهید:

نامه امضا شده پیشنهاد کاری
قرارداد استخدامی امضا شده توسط هر دو هر دو سو ( هر صفحه باید حاوی امضا به همراه اسمتان باشد )
تعهد نامه کارفرما مبنی بر اینکه پاسپورتتان لغایت پایان دوره کاریتان معتبر خواهد بود و در صورت الزام بیرون کردن از کشور مسئولیت خرج های انتقالتان را به عهده خواهد گرفت.
مدارک حمایت متفرقه را آماده کنید.

  • ابراهیم جلیلی