مهاجرت کاری

شرایط و روش های مهاجرت به خارج کشور از طریق کار، تحصیل، سرمایه گذاری و .....

مهاجرت کاری

شرایط و روش های مهاجرت به خارج کشور از طریق کار، تحصیل، سرمایه گذاری و .....

۲ مطلب در تیر ۱۳۹۸ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

در این مقاله می خواهیم به دلیل علاقه زیاد ایرانیان به مهاجرت به کشور های اروپایی مخصوصا کشور سوئد، هزینه های زندگی در کشور سوئد را به شما بگوییم که ابتدا این کشور را معرفی کلی می کنیم و سپس با هزینه های زندگی در آن آشنا می شویم.



هزینه زندگی در سوئد برای مهاجرین

معرفی کشور سوئد


اولین تصوری که اکثر مردم جهان از سوئد دارند، برودت و آشتی طلبی این کشور هست. سوئد کشوری حائز مردمانی با خلق و خوی سرد، ولی سازش طلب و علاقمند به کار مشارکتی میباشد. این مملکت در شمال اروپا و در شبه‌جزیره اسکاندیناوی، که از شرق با خلیج بوتنی، از غرب با مملکت نروژ از جنوب شرقی با دریای بالتیک و از جنوب غربی با کشور دانمارک همسایه است. استکهلم پایتخت و بزرگترین شهر این کشور است وانگهی این شهر به عنوان یکتا از زیباترین شهرهای دانشمند شناخت شده است. این مملکت از پادشاهی مشروطه برخوردار است و دولت آن به شکل پارلمانی گردانیدن می‌شود.


سوئد کشوری با آب و هوای معتدل


وقتی گفتگو از آب و هوای سوئد می شود بیشتر کسان تصویری از کشوری سرد و دائم برفی با فضایی مه گرفته به ذهنشان خطور می کند.اما حقیقت چنین نیست. آب و هوای سوئد معتدل تر از این تصورات است و این به خاطر جریانات گرم خلیجی (warm Gulf Stream)  میباشد. در عقیده داشته باشید در کشوری با جغرافیای گوناگون مانند سوئد, روند آغاز و آخر فصل ها با توجه به مناطقی که کسان در آن زندگی می کنند می تواند متغیر باشد. اما با این ‌حال به خاطر سردسیر بودن نقاط شمالی‌ سوئد، بیشتر جمعیت آن در جنوب سوئد متمرکز شده‌اند.


جمعیت ۱۰ میلیون نفری سوئد


جمعیت این کشور کم و بیش به ۱۰ میلیون نفر است که یک دهم آن را خارجی‌ها ساختن می‌دهند، و چیزی قریب به صد هزار ایرانی در حال آماده در سوئد تحصیل و زندگی میکنند این کشور از عقیده گستره چهارمین مملکت کبیر اروپا محسوب می‌شود و از آشتی طلب ترین و مرفه‌ترین کشورهای گیتی محسوب می‌شود، در ضمن نرخ جرم و جنایت بسیار پایینی دارد. شهروندان این مملکت از کیفیت حیات زیاد بالا و نرخ بیکاری کمی سهم میبرند، که همین موضوع شرایط حیات در سوئد را به مراتب راحت تر از مملکت های سایر نموده است. و

ولی بد نیست بدانید که همواره سوئد احد از مهاجرپذیرترین کشورها و مقصد های اصلی مردم جهان بوده است که بیشتر مهاجران آن فنلاندی هستند و این جستار خویش باعث رشد جمعیت این مملکت بوده است.


هزینه زندگی در سوئد برای مهاجرین


فرهنگ مردم سوئد


بی شک احد از ویژگی های آشکار دانش سوئد طرفداری از تساوی حقوق انسان‌ها است. به همین علت به رقابت اهمیت نداده و کودکانشان را به نوع ای تربیت می‌کنند که خویش را برتر از دیگران ندانند. همچنین فخرفروشی، افراط و  خودنمایی را نمی‌پسندند و در هر حالی جانب اعتدال را رعایت می‌کنند.


به عنوان مثال:

اهل پیشه یا تفریح خیلی زیاد نیستند، همچنان نیز میتوان اضافه کرد خانواده جایگاه مهمی در نزاکت سوئد داشته و حقوق کودکان به شدت رعایت می‌شود. لازم است خاطر نشان کرد، برای اینکه خانواده‌ها بتوانند بهترین مراقبت را از کودکان خویش داشته باشند، حق و حقوقی که به آنها تعلق می‌گیرد که در جهان مثال زدنی است. و از سررسید زایش کودک، والد یا مادر لغایت ۱۸ ماهگی فرزند خود می‌توانند راز کار نروند.

و اما نکته جالب تر این است که  والدین این حق را دارند که تا ۲۵% از حجم کاری خود را ناچیز کنند این روال الی سن ۸ سالگی و موعد مدرسه رفتن کودک ادامه دارد. همچنین کمک هزینه‌ای به والدین برای ۴۸۰ روز پرداخت می‌شود. آنها این حق را دارند که در طی سال برای مراقبت از فرزند خود الی ۶۰ روز مرخصی بگیرند. اگر سفری به این کشور داشته باشید حد متوجه حضور گرم و صمیمانه خانواده‌ها در رستوران‌ها و مکان‌هایی از این دست خواهید شد.


زبان مملکت سوئد


واقعیت این است در سوئد اکثرا به زبان انگلیسی چیرگی دارند ولی اگر این کشور را برای زندگی انتخاب کرده اید و با شرایط زندگی در سوئد آشنایی ندارید دریافتن زبان سوئدی یگانه از بیشترین بخت ها را برای یافتن شغل مناسب برپایی میکند. زبان سوئدی زبان رسمی مملکت محسوب میشود، این زبان به زبان نروژی هم بی همانندگی نیست اگر چه بخشی از شمال مملکت سوئد به زبان سامی گفتگو می کنند.



هزینه های زندگی در سوئد



شرایط اقتصادی سوئد به چه چهره است؟

واقعیت اینست، کسان زیادی خواهان کوچ به سوئد میباشند البته بی علت هم نیست چرا که،  این مملکت یگانه از بانوا ترین و پیشرفته ترین کشور های اتحادیه اروپاست و از لحاظ معیشتی وضعیت مناسبی دارد. پایه منابع اقتصادی کشور سوئد را چوب، سنگ آهن و انرژی آبی و جنگل ساختن میدهد به چهره کلی سوئد کشوری وابسته به صادرات تولیدات صنعتی میباشد ولی ناگفته نماند درآمد های مالیاتی، بودجه نسبتا بالای این مملکت را تامین میکند سوئد دارای یک اقتصاد آزاد است و امروزه فولاد، صنایع مهندسی، معدنی، و خمیر کاغذ گسترش یافته‌ای دارد که در سطح بین‌المللی حائز چشم وهمچشمی با سایر کشور ها هستند.واحد پول سوئد کرون است  برای مثال : هر ۱۰۰ کرون سوئد=۹٫۶ یورو = ۱۱ دلار آمریکا میباشد



هزینه زندگی در سوئد برای مهاجرین


اما بدنیست بدانید که بعضی این انگار را دارند که تحصیل در کشور سوئد مجانی است ولی از سنه ۲۰۱۱ میلادی لغایت به امروز دیگر مجانی نیست و دانشجویان باید بتوانند از بعد خرج های ثبت نام، خوابگاه، خوراک و هزینه هایی از این قبیل بربیایند که البته این هزینه ها بسته به دانشگاه و محل سکونت فرد متفاوت میباشد. کسانی که با تحصیل و یا متمایز از آن، کامیاب به پیدا کردن کار میشوند با استفاده از مزایای آن موفق به پرداخت نیم هزینه های زندگی خویش میشوند. به عنوان نمونه در یک خانواده ۴ نفره سوئدی میانگین خرج های زندگی ۱۶۰۰ لغایت ۱۷۰۰ دلار میباشد.


مشاغل باره نیاز و درآمد در سوئد(۲۰۱۹)


شاید اکنون این سوال در ذهن شما پیش آمده باشد که چه شغل هایی در کشور سوئد اغلب رایج است و یا پس از فارغ التحصیلی به راحتی وارد بازار پیشه خواهم شد؟


به چهره کلی سوئد در اکثر زمینه های شغلی مبتلا کمبود قدرت است ولی اگر سوال شما مشاغلیست که بیچارگی به تحصیلات دانشگاهی دارند میتوان به پزشکی، پرستاری، آموزگاری، مددکار اجتماعی (با پروا به افزایش چشمگیر تعداد پناهندگان طی سالهای اخیر) اشاره نمود.


همچنین می نا اضافه کرد که کشور سوئد در مشاغلی مانند متخصصین آی تی، کارگران ساختمانی با کمبود قدرت مواجه است، البته داشتن مدرک پیوسته جز ملزومات و شرایط شغل در سوئد میباشد.


در سوئد هر چیزی سر جای خویش پیمان دارد حال که مختصری با حال و هوای این مملکت و حیات در سوئد آشنا شده ایم لازم به بیان است شهروندان سوئدی به طور حیرت آوری منظم، وقت شناس و دقیق هستند این فرمایش در زندگی شخصی آنها نیز مشهود است به عنوان نمونه سیستم ترابری شهری و اتوبوس ها بسیار دقیق بوده و حائز زمانبندی دقیقی میباشند بعلاوه این به اتباع کتابچه هایی دربرگیرنده راهنمای خطوط و جدول زمانبندی اتوبوسها دیتا میشود.

پرداخت کرایه نیز به ۲ چهره نقدی(حدودا ۱۵کرون) و کارت اعتباری(ماهیانه حدودا ۳۸۰ کرون) میباشد.



هزینه کرایه در سوئد چگونه است


طبیعتا هزینه ها از جمله مسکن، در شهر استکهلم بیشتر از دیگر شهر های این مملکت است این جستار نیز باتوجه به شرایط زندگی در سوئد، محل اقامت، متراژ، و… متغییر است. برای مثال کرایه یک آپارتمان معمولی از ۴۰۰۰ تا۸۰۰۰ کرون است این در حالیست که این خرج ها در دیگر شهر های این مملکت به مراتب پایینتر است.


بهترین شهر برای زندگی در سوئد


این کشور حائز ۲۵ استان میباشد، همانند گوتنبرگ، مالمو، سولنا، ناکا، لیدینگو، دنده رید، اومئو، و… که طبیعتا هر کدام حائز شهرهایی میباشند، ولی به جرئت میتوان گفت شهر Malmo و solena  از شهر های دیدنی با ملت همنشین داشتنی و آب و هوایی عالی میباشد. در این شهرها هزینه حیات متوسط و بها ملک مناسب میباشد، البته اکثر مهاجرین از جمله ایرانیان شهر استکهلم پایتخت سوئد را برای حیات انتخاب میکنند، چرا که دارای فرصت های شغلی بیشتر و جاذبه های دیدنی از آنگونه ساختمانهای تاریخی بسیار جذاب و دریاچه های زیبایی که بدست پلها به هم متصلند از ویژگی پدیدار این شهر است این شهر بیستمین جایگاه را در بین ۴۹ شهر برتر جهان برای حیات به خود اختصاص داده است.


مزایا زندگی در سوئد


  • کیفیت حیات بالا
  • نرخ بیکاری پایین
  • سطح کیفی بالای آموزشی


هزینه زندگی در سوئد برای مهاجرین



معایب و مشکلات زندگی در سوئد


  • هزینه نسبتا بالای زندگی در این کشور است، که میتواند این مورد شرایط حیات در سوئد را به چالش بکشد، برای فهم بهتر به طور میانگین، خرج مخارج برای هر نفر ۹۰۰۰ تا ۲۴۰۰۰ کرون است. البته از این مبلغ، ۳۰ لغایت ۵۰ درصد آن را خرج های مالیاتی برپایی میدهد.
  • هزینه تحصیلی نسبتا بالایی دارد، شهریه دانشگاه ها از ترمی حدودا ۴۰۰۰ الی ۷۰۰۰ یورو میباشد.
  • چیزی مانند سند در سوئد معنا ندارد، به عنوان مثال در خرید و فروش یک ملک آنچه معامله میشود تنها بنای منزل هاست و زمین ها متعلق به دولت (کمون) میباشد.
  • به انگیزه عرض جغرافیایی بالا، فصل سرما در این مملکت زیاد طولانی با روزهایی زیاد اختصار است، به طوری که زمستان در مناطق گوناگون این کشور ۴ تا ۶ ماه (از ابتدای اکتبر الی اواخر مارس) درازا می کشد و فقط ۳ لغایت ۴ ساعت در هر شبانه روز هوا صریح است.
  • ابراهیم جلیلی
  • ۰
  • ۰

این روزها مهاجرت به کشوری سایر برای کار و تحصیل بین کسان معمول شده است، چه بهتر که با آگاهی و اطلاعات کافی این مهاجرت چهره بگیرد و بهترین کشور برای شغل با چشمانی مفتوح انتخاب شود.


بهترین کشور برای کار


به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان با توجه به ترقی شغلی، ترازمندی وسط زندگی و کار و  … بهترین کشورها برای شغل و حیات عبارتند از:


هترین کشور برای مهاجرت کاری


سوئیس 


با توجه به درآمد خوب برای مهاجران، ترازمندی وسط پیشه و حیات و  … سوئیس از جمله بهترین کشورها برای کار محسوب می شود. متوسط درآمد تبعه در این کشور در حدود صد و هشتاد و هشت دلار است. این مقدار برای سال نود و پنج گزارش شده و پیشنهاد می شود برای آگاهی اغلب و کسب اطلاعات ریزبین تر از مشاوران مهاجرت رایزنی بگیرید.


آلمان


یکی دیگر از کشورهای پیشنهاد شده برای کار آلمان می باشد. افرادی که به پیگیری کسب چیرگی های جدید و پیشرفت و امنیت شغلی هستند، حتما درباره پیشه در آلمان اطلاعات کسب کنند و این مملکت را در خاطر داشته باشند.


سوئد


این مملکت به انگیزه داشتن فرهنگ کاری قوی، ترازمندی مناسب میانی پیشه و زندگی و امنیت شغلی زیاد نامدار است.


امارات متحده عربی


این کشور به دلیل نزدیکی به ایران، درخواست کننده زیادی برای کوچ دارد. بهتر است پیش از مهاجرت به این مملکت حتما درباره شرایط شغل در آن اطلاعاتی کسب کنید. لازم است بدانید در نزدیک ۵۶ درصد از اتباع بیگانه در امارات کمک خرج مسکن و ۷۵ درصد مزایای درمانی گرفتن می کنند.


سایر کشورها


  • نروژ
  •  سنگاپور
  •  اتریش
  •  هنگ کنک
  •  انگلیس 
  •  بحرین

 نیز جزء فهرست بهترین کشور برای شغل بوده اند.


پس شما می توانید با کسب اطلاعات بیشتر درباره این مملکت ها بهترین تصمیم برای کوچ را بگیرید. هرگز بر پایه شنیده ها و خودسرانه برای مهاجرت اقدام نکنید و با چشمانی مفتوح کشور مقصد را برگزیدن کنید.

  • ابراهیم جلیلی