مهاجرت کاری

شرایط و روش های مهاجرت به خارج کشور از طریق کار، تحصیل، سرمایه گذاری و .....

مهاجرت کاری

شرایط و روش های مهاجرت به خارج کشور از طریق کار، تحصیل، سرمایه گذاری و .....

  • ۰
  • ۰

امروزه به دلایل متفاوتی بسیاری از دانشجویان کشور ایتالیا را به عنوان مملکت محل تحصیل خویش انتخاب میکنند. تحصیل در ایتالیا به دلیل سطح علمی بالای دانشگاه ها، هزینه اندک، تنوع دودمان فراوان و امکان تحصیل به زبان انگلیسی در بسیاری از دودمان ها از مزایای تحصیل در این کشور است. اعزام دانشجو به ایتالیا در شیراز و آیا شما از مزایای تحصیل در ایتالیا آگاهانیدن دارید؟ اگر شما هم به پیگیری مهاجرت تحصیلی و گرفتن ویزای تحصیلی این کشور و تحصیل در دانشگاه های معتبر اروپایی هستید با ما تماس بگیرید.


مشاوره تحصیل در ایتالیا



وکلای حقوق بین الملل در مقوله گرفتن ویزای تحصیلی این مملکت اروپایی  شما را راهبری و پشتیبانی میکنند. بسیاری کسان از موضوع گرفتن اقامت تحصیلی اروپا استفاده نموده و بعد از گرفتن ویزای تحصیلی و کسب شرایط خاص اقدام به کوچ به ایتالیا از طریق تحصیل می نمایند. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید به مشاورین بنیاد-نهاد-سازمان تماس حاصل فرمایید.


شرایط اعزام دانشجو و تحصیل در ایتالیا


تحصیل در ایتالیا در سلسله هایی چون معماری , باستان شناسی , هنر , تاریخ و مهندسی همواره سرآمد دانشگاه های اروپایی بوده اند و قدمت, شهرت و اعتبار جهانی دارند. از دانشگاه های برجسته ایتالیا میتوان به دانشگاه بولونیا به عنوان کهن ترین دانشگاه عالم با قدمتی بیش از 900 سال، دانشگاه پلی تکنیک میلان به عنوان بزرگترین دانشگاه فنی و مهندسی این کشور، دانشگاه ساپینزا رم از معتبرترین دانشگاه های اروپا در مهندسی، پزشکی، اقتصاد و دانشگاه فلورانس در زنجیره های معماری و طراحی صنعتی اشاره کرد.


لازم به ذکر است که تحصیل در ایتالیا بیشتری  سلسله ها در مقطع کارشناسی به زبان ایتالیایی ارائه میشوند و نیازمند ارائه مدارکی دال بر ادب زبان ایتالیایی است. البته تعدادی از دودمان ها همانند علوم مهندسی , اقتصاد , مدیریت , سوداگری بین المللی پزشکی , داروسازی , بیوتکنولوژی و به زبان انگلیسی نیز ارائه می شوند. در مقطع کارشناسی ارشد بیش از 148 دودمان به زبان انگلیسی نیز تدریس می شوند که در این مقطع داشتن مدرکی دال بر نزاکت زبان انگلیسی همانند IELTS (Academic) 6 و یا TOEFL iBT 80ضروری است. در مقطع دکترا تمام زنجیره ها علاوه بر ایتالیایی به زبان انگلیسی نیز ارائه خواهند شد.

پذیرش در مقطع کارشناسی جهت تحصیل در ایتالیا دانشگاه های ایتالیا یک بار در سنه اتمام میگیرد که محدوده زمانی آن معمولا از سپتامبر تا ژوئن (اواسط مهر ماه لغایت اواخر خرداد ماه) است و شروع ترم در ماه سپتامبر (اوایل شهریور) می باشد. در مقطع کارشناسی ارشد بسته به گونه دانشگاه ها ممکن است یک یا دو بار در سال استجابت سپریدن شود که مهلت پاسخ برای ترم پاییز سپتامبر الی ژوئن (اواسط مهر ماه تا اواخر خرداد ماه) است و برای ترم بهار از ژوییه لغایت نوامبر (تیرماه لغایت اواسط آذر ماه) است. لازم به بیان است که رشته های تحصیلی در ترم دوم بسیار محدودتر از ترم نخست می باشد. در مقطع دکتری یکبار در سال و معمولا در محدوده زمانی ماه های مارس الی دسامبر اسفند ماه لغایت آذر ماه و شروع ترم بسته به گونه دانشگاه از نوامبر لغایت فوریه است.



هزینه و شهریه تحصیل در ایتالیا


هزینه تحصیل جهت گسیل دانشجو و تحصیل در ایتالیا در شهرهای مختلف, دانشگاه ها و مقاطع تحصیلی در مملکت ایتالیا متفاوت می باشد. ولی می طاقت گفت میانگین شهریه دانشگاه های ایتالیا 3000 لغایت 4000 یورو در سنه است. این شهریه در مقایسه با شهریه بسیاری از کشورهای اروپایی و حتی غیر اروپایی زیاد کم است. حفظ کیفیت آموزشی و ارزش بالای مدارک تحصیلی دانشگاه های ایتالیا در اروپا و جهان در کنار خرج اندک تحصیل این مملکت را به مقصد بسیاری از مشتاقان تحصیل تبدیل کرده است.


همچنین وجود ارتباطات علمی میانی دانشگاه های این مملکت و سایر کشور های اروپایی,آمریکا و کانادا بر جذابیت های تحصیل در ایتالیا می افزاید. خرج حیات ماهانه در مملکت ایتالیا به طور میانگین 500 الی 700 یورو در ماه می باشد که با توجه به سخیف زندگی شخص متغیر است. محل اسکان بیشترین سهم را در این هزینه دارد. بسته به اینکه متقاضی،خوابگاه، سراچه های دانشجویی و یا آپارتمان های یک یا دو خوابه را مد نظر داشته باشد این خرج متفاوت است.اما به طور کلی میتوان مبلغی در نزدیک 150 لغایت 500 را به چهره ماهیانه برای آن در نظر گرفت و برای هزینه های سایر مشابه خورد و غذا و ایاب و ذهاب مبلغی در نزدیک 150 الی 200 یورو کفایت میکند.


بورسیه های تحصیلی مملکت ایتالیا


از آنجا که مملکت ایتالیا به دانشجویان خارجی که از کشورهای کمتر توسعه مکشوف برای دریافت استجابت در دانشگاه های ایتالیا اقدام میکنند بورسیه هایی را برگزیدن میدهد چشم وهمچشمی برای اخذ پاسخ از دانشگاه های تراز اول ایتالیا بسیار شدید است. اگر شما منظور تحصیل در ایتالیا به صورت کم و بیش مجانی را دارید بهتر است هرچه سریعتر اقدامات لازم را اتمام دهید.


از جمله این بورس ها می تاب به بورس های استانی (DSU) اشاره کرد. مبلغ این بورس ها معمولا در محدوده 3600 لغایت 5200 یورو در سنه می باشد و نکته حایز اهمیت این است که دانشجویان ایرانی نیز می توانند بدون در عقیده دریافت معدل و نمرات دوران اسبق تحصیل خود از این بورس ها استفاده کنند.


متقاضی این بورس میبایست بعد از گرفتن پذیرش از دانشگاه با ارائه مدارک مالی مربوط به والدین خویش همانند اجاره نامه – فیش حقوقی – شناسنامه سرپرست و … برای این بورس اقدام کند. از جانب دیگر چنانچه درخواست کننده دارای شرایط ممتاز تحصیلی نظیر مدرک زبان IELTS بالا یا GRE ,رزومه تحقیقاتی قوی, مقالات بین المللی، معدل بالا و غیره باشد میتواند از بورس هایی به مبلغ 11.000 لغایت 14.000 یورو در سال مستفیض شود.


از نکات مثبت این بورسیه ها میتوان به بلاعوض بودن آن اشاره کرد و دانشجو تعهدی به بازپرداخت آن ندارد. افزون بر آنکه داشجو پروانه 10 ساعت کار در هفته در مقطع کارشناسی و 20 ساعت در مقطع کارشناسی بزرگتر و 25 ساعت کار در هفته در مقطع دکتری با حقوق میانگین هر ساعت 6 الی 9 یورو را دارد.


رشته پزشکی , دندان پزشکی و داروسازی در ایتالیا به علت داشتن کنکوری دشوار که به نام آزمون IMAT شناخته میشود و در سال یکبار (در اوایل سپتامبر در شهرهای مختلف ایتالیا و شهر دبی امارات) برگزار میگردد و در ضمن تعداد محدود گنجایش استجابت دانشجویان بیگانه ، گزینه مناسبی برای تحصیل نیست.


مشاوره تحصیل در ایتالیا



اگر شما نیز به تعقیب تحصیل با شرایطی مناسب و خرج محدود در رشته های پزشکی , دندان پزشکی و داروسازی هستید تحصیل در مملکت بلاروس و روسیه را به شما رهنمود میکنیم.برای اطلاع از شرایط عالی و استثنایی این دو مملکت در گویه تحصیل در رشته پزشکی به سایر مقالات سایت مراجعه نمایید.


اقامت بعد از تحصیل در ایتالیا


بعد از به پسین رسیدن تحصیلات در کشور ایتالیا میتوان برای مدت زمان حداقل 6 ماه ویزای تحصیلی را تمدید کرد و یا برای تبدیل آن به انواع دیگر ویزاهای اقامتی ازجمله ویزای شغل اقدام نمود. شرط اقدام برای ماندن همیشه ایتالیا دست کم 5 سال حیات در خاک این کشور می باشد که 2 سنه آن باید با کار و پرداخت مالیات باشد و از سررسید ورود فرد به خاک این مملکت و گرفتن کارت ماندن این مدت محاسبه میگردد.


کشور ایتالیا کشوری در جنوب قاره اروپا به پایتختی شهر رم است. جمعیت آن در نزدیک 61 میلیون نفر و مذهب بیشتری ملت این مملکت مسیحی است. واحد پول مملکت ایتالیا , واحد پول اتحادیه اروپا یورو می باشد . کشور ایتالیا همواره از مهمترین اعضای اتحادیه اروپا بوده است. زبان رسمی این کشور زبان ایتالیایی است اما به دلیل جاذبه های توریسم فراوان و حضور سالانه بیش از 20 میلیون گردشگر خارجی, مردم این کشور با زبان انگلیسی بیگانه نیستند.


ایتالیا دارای مردمی خونگرم با روابط اجتماعی بسیار مناسب است. آب و هوای اغلب مناطق آن معتدل و مدیترانه ای است البته به جز مناطق شمالی آن که به دلیل دودمان کوه آب و هوای  نزدیک  سردی دارد. دو کشور کوچک واتیکان و سن مارینو در تو مملکت ایتالیا پیمان دارند که هردو مملکت های مستقلی هستند. ایتالیا امروزه به عنوان احد از کشورهای توسعه یافته عضو گروه هشت شناخته می شود.


در حالت کلی معمولاً تحصیل در ایتالیا برای افرادی که هدف تحصیل در زنجیره های خاصی مثل هنر و معماری دارند و یا افرادی که هدف تحصیل در اروپا با بها بسیار ارزان را دارند رهنمود می شود. دانشگاه های این مملکت از سطح علمی زیاد فوقانی برخوردار هستند.


تحصیل در ایتالیا لیسانس و کارشناسی ارشد


زمانی که برای تحصیل در دوره های کارشناسی و کارشناسی بزرگتر دانشگاه های ایتالیا درخواست میدهید الزامات متعددی هستی دارد که باید آنها را به خاطر بسپارید. به منظور واجد شرایط بودن برای دوره کارشناسی در یک دانشگاه ایتالیایی شما باید با کامیابی دوره دبیرستان را تکمیل کنید و یک مدرک معتبر از مدرسه داشته باشید و شایستگی تحصیل در آموزش عالی کشور خویش را داشته باشید.


به یاد داشته باشید که از شما خواسته می شود که سطح ادب خود را به ایتالیایی ثابت کنید. به هدف تحصیل در دوره کارشناسی ارشد در یک دانشگاه ایتالیایی شما دربایستن به یک مدرک کارشناسی در یک زنجیره مربوطه یا مدرک معادل آن دارید. به عنوان بخشی از الزامات ورود در هنگام تقاضا برای دوره مورد نظر باید مدارک ذیل را ارائه دهید:

  • مدرک شناسایی
  • مدارک دانشگاهی تحصیلات قبلی
  • فرم درخواست دانشگاه
  • توصیه نامه ها
  • بیانیه های شخصی
  • زبان( زبان انگلیسی یا ایتالیایی، بسته به دوره تحصیلی متفاوت است)

دانشگاه های ایتالیا برنامه های تحصیل را به زبان ایتالیایی یا انگلیسی ارائه می دهند. با این حال ، اکثر برنامه های تحصیلی در دوره کارشناسی ارشد و دکتری به زبان انگلیسی ارائه میشود. در برخی از دانشگاه های ایتالیا شدنی است شما برای یک دوره ایتالیایی درخواست دهید ولی تکالیف درسی و امتحانات به زبان انگلیسی باشد. آزمون های زبان باره پذیرش دانشگاه های ایتالیا:


  1. CILS : این آزمون در ایتالیا و در موسسات فرهنگی ایتالیا در سراسر دانشمند برگزار می شود.
  2. CELI: این امتحان در مراکز مجاز با همکاری دانشگاه PERUGIA سپریدن می شود.

اگر برای دوره هایی که به زبان انگلیسی تدریس میشود درخواست میدهید باید مهارت زبان انگلیسی خود را تغییر ناپذیر کنید. مدارک زبان مورد پذیرش دانشگاه های ایتالیا:

  1. TOEFL
  2. TOEIC
  3. IELTS
  4. C1 ADVANCED

دانشجویانی که می توانند پابرجا کردن کنند که انگلیسی را در تعلیم متوسطه به عنوان مدرک کارشناسی(حداقل برای سه سال) گذرانده اند از ارائه مدرک زبان انگلیسی معاف هستند. دانشجویان پذیرفته شده معمولا بر پای بست، میانگین نمرات تحصیلات پیشین رتبه بندی میشوند.با دانشگاه باره نظرتان ارتباط استوار کنید و از حداقل امتیاز مورد احتیاج برای واجد شرایط بودن در مقطعی که آرزوی تحصیل در آن را دارید مطلع شوید. ممکن است شما مجاز به شرکت در آزمون های استجابت برای دوره های تخصصی مانند موارد زیر باشید:

  • پزشکی
  • معماری
  • مهندسی

دانش آموزان کشورهایی که بعد از 10 یا 11 سال تحصیل در دانشگاه پذیرفته شده اند باید ثابت کنند که تمام امتحان های لازم برای دو سنه یا یک سال تحصیل اضافی را گذارنده اند لغایت به طور کلی به 12 سال تحصیل برسند.


تحصیل در ایتالیا دکترا


دردوره دکترا این امکان برای دانشجویان فراهم است که بخشی از تحقیقات اصلی و مهم خود را در بخش های پژوهشی شناخته شده بین المللی سپریدن دهند، این دپارتمان ها بسیار وسیع هستند و طور برجسته ای زنجیره های مختلف علمی را دربرگیرنده می شوند. هر کسی که برای تحصیل به ایتالیا می رود با پیشباز خوبی روبرو می شود، اما آنها ملزم به ارائه ویزای دانشجویی یا گذرنامه و تمام مدارک مورد نیاز هستند. علاوه بر این ممکن است نیاز باشد که مدارک در گردانیدن شهربانی ثبت شود.


مهمترین نکته در مورد ویزا این است که مطمئن شوید چه گونه ویزایی نیاز دارید. پیش از ورود به دانشگاه انتخابی، برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد گونه ویزایی که بیچارگی دارید وب سایت دانشگاه را چک کنید. درخواست برای ویزا می تواند در نزدیکترین سفارت یا کنسولگری ایتالیا سپریدن شود. PH.D.( در ضمن PHD و دکترای فلسفه) بالاترین مدرک تحصیلات تکمیلی است که دانشگاه ها ارائه میدهند. افرادی که مدرک PHD را به دست می آورند معمولا پروانه تدریس در دانشگاه را دارند.


PH.D. یک دکترای تحقیقات علمی یا دکترایی است که معمولا بین 3 لغایت 5 سال تحصیلی است. برخلاف اسم آن دکترای فلسفه (PHD) منحصر به تحصیلات مربوط به فلسفه نمی شود و در اکثر زنجیره ها اعطا می شود. به طور معمول PH.D. پس از دوره کارشناسی بزرگتر است با این حال در بعضی از موارد شدنی است بعد از دوره کارشناسی باشد. در انگلستان متقاضیان PH.D. معمولا برای اولین بار در کارشناسی بزرگتر فرزانش ثبت اسم می کنند. بعد از یک دوره کوتاهی که معمولا یک سال است قیم برای پاسخ دوره PH.D. تصمیم می گیرد.



مشاوره تحصیل در ایتالیا


دانشگاه های معتبر ایتالیا


  • Politecnico di Milano
  • Università di Bologna
  • Scuola Normale Superiore di Pisa
  • Scuola Superiore Sant’AnnaPisa
  • Sapienza – Università di Roma
  • Vita-Salute San Raffaele University
  • University of Trento
  • University of Naples Federico II
  • University of Pisa
  • University of Modena and Reggio Emilia


شرایط دریافت ویزای دانشجویی و تحصیلی ایتالیا


دانشجویان خارجی به گرمی در مملکت ایتالیا پذیرفته میشوند، ولی ملزم به همراه داشتن ویزای دانشجویی، پاسپورت و دیگر مدارک مورد بیچارگی میباشند. به علاوه، مدارک فوق میبایستی در گردانیدن شهربانی ثبت شوند. مهم ترین نکته در به به اتفاق داشتن ویزا این است که شما گونه متناسب با شرایط خود را به مرکز شهربانی ارائه دهید. پیش از ورود به دانشگاه مورد عقیده خود، میبایست نگاهی به سایت دانشگاه بیاندازید لغایت از مدارک مورد احتیاج اخطار یابید.


ثبت نام در گرد از کم و بیش ترین کنسول گری یا سفارت به ایتالیا انجام می شود. برای ارسال تقاضای ویزای بین الملل ایتالیا، میبایستی مبلغ 50 یورو بپردازید. شما می توانید به طور مستقیم به سفارت ایتالیا در کشور ایران مراجعه کرده و یا تلفنی امور خویش را انجام دهید یا مدارک خویش را ارائه کنید. دانشجویان ایرانی ممکن است ملزم به ارائه پیشینه زیستی در طول فرآیند کاری خویش باشند. پیشینه زیستی متقاضی در واقع، اطلاعات شخصی اضافه می باشد که کشور ها برای اهداف امنیتی از متقاضیان درخواست می کنند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی