مهاجرت کاری

شرایط و روش های مهاجرت به خارج کشور از طریق کار، تحصیل، سرمایه گذاری و .....

مهاجرت کاری

شرایط و روش های مهاجرت به خارج کشور از طریق کار، تحصیل، سرمایه گذاری و .....

  • ۰
  • ۰

با پروا به اینکه کارهای گوناگون موجود در یک کشور، امکان دارد نیاز افراد جویای کار آن کشور را به طور کامل برآورده نکند، بعضی ترجیح می دهند که جهت اشتغال در پیشه مورد علاقه ی شان به کشورهای سایر مهاجرت کنند. مهاجرت به نروژ از راه ویزای پیشه نیز احد از طریق های کوچ به این کشور در ساحل مسیر های مشابه تحصیل در نروژ و سرمایه گذاری در نروژ می باشد. مشاوران کوچ با مشارکت وکیل کوچ به نروژ گذرگاه ورود شما را به نروژ صاف کرده است. 


مشاوره دریافت ویزای کار نروژ


ویزای کار نروژ


همانطور که آگاه هستید کشور نروژ از لحاظ موقعیت جغرافیایی در شرایطی پیمان دارد که دارای منابع بسیار زیاد نفت و انرژی می باشد و در همان سان با سهم گیری از کسان کارآزموده و کارآمد در این زمینه، به عنوان احد از کشورهای برتر از لحاظ اقتصاد و رفاه اجتماعی می باشد. نروژ جزء کشورهای ناحیه ی اسکاندیناوی است و در حال حاضر به عنوان یگانه از کشورهای مطرح در دامنه ی منابع نفت و گاز می باشد؛ وانگهی علاوه بر این در گویه ی زراعت نیز نروژ کشوری فعال و چگونگی کار در نروژ در این مقوله ها زیاد مناسب است. علی رغم موقعیت جغرافیایی نروژ و آب و هوای نسبتا سرد آن، سالانه گواه مهاجرت های زیادی جهت تفریح، تحصیل و پیشه در نروژ می باشیم. ما در مطلب به رسیدگی قانون شغل در نروژ و رسیدگی چگونگی پیشه در این کشور می پردازیم.


شرایط دریافت ویزای کار در نروژ


ویزای پیشه در نروژ به چهره یک ویزای job offer یا همان پیشنهاد شغلی مربوط به رشته ی تحصیلی است؛ به نوع ای که همچون اکثر کشورهای اتحادیه ی اروپا ، شخص فرصت دارد قبل از تقاضا ویزای شغل در نروژ از سفارت نروژ اقدامات لازم را در زمینه ی پیداکردن پیشه مناسب و مرتبط با زنجیره ی تحصیلی خویش و وانگهی پیدا کردن کارفرمایی که وی را تایید کند، اتمام دهد. چنانچه فرد موفق به پیدا کردن شغل شود و همچنین کارفرمایی که مربوط به دودمان ی فرد به او رهنمود کار دهد، ویزای وی الی یکسال تمدید می شود و سپس سنه به سنه ویزا تمدید شده، پس از 5 سال شخص به اقامت دائم نروژ خواهد رسید. ناگفته نماند که در طول سنه های اخیر، کشور نروژ در گویه ی صنعت اغلب از قوای بیگانه متخصص سهم برده است. مملکت نروژ نسبت به دیگر کشورهای اتحادیه ی اروپا درباره اقامت دائم تند تر عمل کرده و امکان دارد پس از سه سنه از مدت ماندن پیشه در نروژ به چهره موقت، اقامت همیشه نروژ صادر کند.


با پروا به اینکه بر پایه قوانین اتحادیه ی اروپا درباره تکمیل نیروی شغل متخصص، کارفرما وظیفه دارد در نخست اطلاعیه ی مربوط به جذب نیرو را به مدت سه ماه در خویش کشور آگهی کند، و سپس این اطلاعیه را ظرف همین مدت در اتحادیه ی اروپا آگهی کند و در پایان نسبت به جذب نیروی بیگانه اقدام کند؛ پس یافتن کار در نروژ مرتبط با سلسله برای افرادی که در بیرون از نروژ هستند سخت می باشد. البته نروژ شرایط دیگری را در عقیده گرفته است که در پیوسته به آن خواهیم پرداخت. البته این موارد برای گرفتن ویزای کار در نروژ می باشد و برای کار دانشجویی در نروژ قضیه کاملاً متفاوت است.


شرایط ویزای کاریابی در نروژ


نوع سایر ویزای شغل در نروژ، ویزای کاریابی در نروژ می باشد؛ به گونه ای که همچون دیگر کشورهای اروپایی، یک ویزای شش ماهه ی زودگذر برای فرد صادر می شود که در این مدت، فرد فرصت دارد الی مرتبط با زنجیره ی تحصیلی خود کاری مناسب پیدا کرده یا کارفرمایی بیابد که به وی توصیه کار بدهد، پس از این مدت ویزای شش ماهه ی فرد لغایت یکسال تمدید می گردد و آنوقت هر سنه ویزا تمدید شده و بعد از 5 سال فرد به ماندن همش خواهد رسید. البته ناگفته نماند که فرد باید یک نیروی کار چیره دست باشد و بنابراین، شخص باید حائز شرایط ویزای کار در نروژ باشد.



مشاوره دریافت ویزای کار نروژ


شرایط شخص برای دریافت ویزای شغل یابی نروژ


در آغاز شخص باید مدارکی دال بر داشتن نوعی چیرگی ویژه در مقوله ی سلسله ی مورد تخصص خود یا دیگر مهارت ها ارائه دهد؛ ناگفته نماند که این مدارک باید باره تایید اداره مهاجرت به نروژ قرار بگیرند.

داشتن سابقه ی کار اهمیت بسزایی دارد؛ لازم است که فرد پیوسته با دودمان ی تحصیلی خود حداقل دو سال پیشینه ی کار داشته باشد.

مدرک تحصیلی از سایر شرایطی است که برای گرفتن ویزای کار در نروژ کارساز است؛ حداقل مدرک تحصیلی فرد برای درخواست ویزای کار، مدرک لیسانس می باشد.

تمکن مالی؛ نشان دادن توانایی تامین هزینه حیات در نروژ و به اصطلاح ساپورت مالی در طول مدت زمانی که در نروژ به صورت موقت اقامت خواهید داشت؛ این هزینه برای مدت 6 ماه حیات در نروژ چیزی در حدود 100,000کرون می باشد که به چهره موجودی در یک حساب کوتاهی مدت به اسم خویش فرد در یک مدت معلوم پیمان داده می شود.


مدارک لازم جهت گرفتن ویزای شغل در نروژ


  • پاسپورت
  • شناسنامه
  • آخرین مدرک و سوابق تحصیلی و کاری
  • مدرک مربوط به داشتن مهارت ویژه و دوره ی آموزشی
  • عکس
  • بیمه

مشاوره دریافت ویزای کار نروژ

نکته ی که باید در همین جا ذکر شود این است که از سنه 2013 ویزای کاریابی در نروژ لغو شده و مهاجرت به نروژ از راه پیشه و اخذ ویزای کار نروژ صرفاً از راه داشتن پیشنهاد شغلی از نروژ است. بهترین روش جایگزین مهاجرت به نروژ از طریق تحصیل در نروژ و دریافت ویزای تحصیلی این مملکت است. البته شایان ذکر است در کشورهایی ویزای کاریابی هستی دارد هم الان ویزای شغل در آلمان و ویزای پیشه در اتریش از مواردی هستند که افرادی که به پیگیری ویزای کاریابی هستند می توانند از آنها جهت مهاجرت به اروپا بهره مند شوند.



منبع : سایت udi

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی